با پیگیری‌های جدی مسئولان محلی روستای«تیرتاش» از توابع شهرستان گلوگاه، این روستا صاحب کتابخانه عمومی می‌شود.   به گزارش شرق پرس، علی‌رضا بدری معاون امور استان‌ها، انجمن‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های کشور و هیئت همراه بعد از ظهر امروز از مکان‌های پیشنهادی برای استقرار موقت و دائمی کتابخانه عمومی روستای تیرتاش از توابع بخش […]

 

با پیگیری‌های جدی مسئولان محلی روستای«تیرتاش» از توابع شهرستان گلوگاه، این روستا صاحب کتابخانه عمومی می‌شود.

 

به گزارش شرق پرس، علی‌رضا بدری معاون امور استان‌ها، انجمن‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های کشور و هیئت همراه بعد از ظهر امروز از مکان‌های پیشنهادی برای استقرار موقت و دائمی کتابخانه عمومی روستای تیرتاش از توابع بخش «کلباد» شهرستان گلوگاه بازدید کردند.

طی این بازدید مقرر شد، تا قبل از ساخت کتابخانه عمومی برای روستای مذکور، محل کتابخانه در «فاطمیه» محل، مستقر شود.

همچنین مقرر شد، مسئولان محلی روستای تیرتاش، قراردادی با حوزه کارشناسی کتابخانه‌های عمومی مازندران داشته باشند که طی آن دهیاریِ در حال ساخت روستای تیرتاش، چند منظوره استفاده شود، یعنی در یک طبقه آن دهیاری، در طبقه دیگر کتابخانه عمومی و یک طبقه هم دارالقرآن، باشد.

در حاشیه این بازدید، معاون امور استان‌ها، انجمن‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های کشور، به خبرنگار فارس، گفت: چندی پیش مسئولان محلی روستای تیرتاش نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تسلیم کردند و در آن نامه، ضمن اشاره به وجود فرهیختگان و بزرگانی در این روستا، از نبود امکانات فرهنگی از جمله کتابخانه عمومی گلایه‌مند بودند.

علی‌رضا بدری افزود: به دستور دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور، به این ماموریت آمدیم تا شرایط را بررسی کنیم.

این مسئول با اشاره به جوان‌ بودن نهاد کتابخانه‌های کشور، مهم‌ترین موضوع در پیشبرد اهداف این نهاد را، مشارکت‌های مردمی عنوان و از همکاری خیران قدردانی کرد.

فارس

 

/انتهای خبر