رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا گفت: حدود ۱۶ هزار خودرو ایرانی سمند و پراید درهشت سال گذشته در کشور ونزوئلا تولید شده است. شرق پرس:  ایرج زارعی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با رایزنان اقتصادی ایران در کشورهای عمان، هند، ونزوئلا، قزاقستان و جمهوری آذربایجان افزود: این […]

 

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا گفت: حدود ۱۶ هزار خودرو ایرانی سمند و پراید درهشت سال گذشته در کشور ونزوئلا تولید شده است.

شرق پرس:  ایرج زارعی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با رایزنان اقتصادی ایران در کشورهای عمان، هند، ونزوئلا، قزاقستان و جمهوری آذربایجان افزود: این خودروها در قالب تولیدی مشترک در این کشور ساخته شده و به فروش رسیده اند.

وی گفت: همچنین در این کشور تراکتور و ادوات کشاورزی ایرانی نیز به تولید و فروش می رسد.

زارعی در ادامه به بیان قابلیت های تجاری و اقتصادی کشور ونزوئلا پرداخت و به مهم ترین مشکلات تجار ایرانی در این کشور اشاره کرد.

مشکل در نقل و انتقالات مرزی به دلیل وجود تحریم در سال های اخیر از جمله این مشکلات بود که رایزن اقتصادی ایران در ونزوئلا ابراز امیدواری کرد هر چه سریع تر با رفع مشکلات، زمینه حضور شرکت های توانمند ایرانی در این کشور فراهم شود.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در این نشست گفت: ۹۵ درصد از حجم کالاهای عراقی را کالاهای وارداتی تشکیل می دهند.

 
ابراهیم محمد رضازاده با بیان اینکه حجم صادرات ایران به عراق پس از سقوط رِژیم بعثی صدام ۲۴ برابر شده، افزود: ایران با صدور شش میلیارد دلار کالا به عراق در زمره سه کشور برتر صادر کننده به این کشور قرار دارد.

وی تاکید کرد: ۱۷ تا ۲۰ درصد مصرف بازار عراق در اقلیم کردستان این کشور است و ۸۰ درصد مربوط به بازارهای منطقه جنوبی این کشور می شود و بر این اساس صادر کنندگان ایرانی باید صادرات خود را به مبادله از طریق مرز خلاصه نکنند و بصورت فیزیکی در بازارهای این کشور حضور یابند.

همچنین رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور قزاقستان در این نشست گفت: ایران با صدور بیش از ۳۰۰ میلیون دلار کالا به قزاقستان، رتبه هجدهم صادرات به این کشور را دارد.

ˈمحمدحسین مهدی پورˈ با بیان اینکه قزاقستان در سال های اخیر ۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده، افزود: اقتصاد این کشور مبتنی بر اقتصاد بازار است.

وی گفت: حضور شرکت های مختلف در نمایشگاه های تخصصی این کشور امری بسیار مهم در توسعه صادرات است و این در حالی است که شرکت های ایرانی در این نمایشگاه ها حاضر نمی شوند.

مهدی پور ساماندهی هیات های تجاری ایران، شکل گیری اتاق بازرگانی مشترک ایران و قزاقستان و تقویت روش های بازاریابی و اصلاح روش های سنتی را از جمله راهکارهای مهم توسعه صادرات ایران با کشور قزاقستان عنوان کرد.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور عمان نیز در این نشست به تولید روزانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه ای نفت در عمان اشاره و گفت: پایان یافتن دخایر نفتی این کشور در ۱۵ سال آینده موجب شده که عمان توسعه دو صنعت توریسم و شیلات را جایگزین ذخایر نفتی کند.

ˈمسعود طاهری مهرˈ با بیان اینکه کشور عمان متکی به واردات محصولات کشاورزی است، افزود: صادرات گچ، سیمان و سرامیک، قیر و فرآورده های نفت خام، میوه و صیفی جات و انواع غذاها بویژه غذای کودک از جمله مزیت های صادراتی ایران در بازار عمان است.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور هند هم در این نشست پس از معرفی توانمندی ها و قابلیت های اقتصاد هند، گفت: ایران در رده هفدهم مبادلات تجاری با این کشور قرار دارد.

 
محمد مداح افزود: بازرگان ایرانی می توانند با شناسایی بیشتر بازار هند، زمینه های سرمایه گذاری را در این کشور فراهم کنند./ایرنا

 
/انتهای خبر