این کارشناس درباره استحکام ساختمان های تهران درباره زلزله گفت : طبق آمار ۶۰ تا ۷۰ درصد مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها فرسوده هستند و دیگر نمی‌توان برای تهران هیچ کاری کرد

تهران در برابر زلزله تسلیم محض است

 

یک عضو سازمان نظام مهندسی درباره کیفیت ساختمان‌های نوساز تهران و مقاومت در برابر زلزله در اظهاراتی تکان دهنده گفت: برای تهران دیگر نمی‌شود کاری کرد.

 

سرحدی گفت: تهران در برابر زلزله تسلیم محض است. بساز و بفروش‌ها از کار می‌زنند؛ شهرداری‌ها برای منافع خودشان مقررات را نادیده می‌گیرند؛ سازمان نظام مهندسی به بنگاه تجاری تبدیل شده و در این شرایط وزارت راه و شهرسازی فقط روی بخش راه تمرکز کرده است.

 

وی افزود؛ عمده برج‌های تهران روی گسل است  که دیر یا زود فعال خواهد شد و فاجعه‌ای به وجود می‌آید. این برج‌ها نه تنها تخریب می‌شود بلکه با توجه به عدم رعایت طرح‌های تفصیلی و جامع توسط شهرداری ها که در کوچه‌های باریک مجوز احداث ساختمان‌های ۱۰ طبقه داده‌اند، امکان خدمات‌رسانی به آنها هم وجود ندارد.

 

این کارشناس اظهار داشت؛ طبق آمار ۶۰ تا ۷۰ درصد مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها فرسوده هستند و دیگر نمی‌توان برای تهران هیچ کاری کرد، با این حال از همین امروز باید ساختمان‌ها را استاندارد با مصالح باکیفیت و مجریان ذی‌صلاح بسازند و نظارت‌ها از حالت قلابی به حالت واقعی برسد/ ایسنا