نماینده مردم شرق مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش نکا گفت: تمام جلسات آموزش و پرورش به آجر و سفال و سنگ و فضای آموزشی خلاصه شده است و کمتر مسئله پرورش و توجه به تربیت دانش‌آموزان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.    به گزارش شرق پرس, احمدعلی مقیمی  […]

 

احمدعلی مقیمی

 

نماینده مردم شرق مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش نکا گفت: تمام جلسات آموزش و پرورش به آجر و سفال و سنگ و فضای آموزشی خلاصه شده است و کمتر مسئله پرورش و توجه به تربیت دانش‌آموزان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

 

 به گزارش شرق پرس, احمدعلی مقیمی  در این جلسه  اظهار داشت: در هر سه شهرستان حوزه استحفاظی نکا، بهشهر و گلوگاه و در حوزه استان مازندران آنچه کمتر دیده شده است توجه به تربیت دانش‌آموزان و مسائل فرهنگی و تربیتی است.

وی بیان داشت: تمام جلسات آموزش و پرورش به آجر و سفال و سنگ و فضای آموزشی خلاصه شده است و کمتر مسئله پرورش و توجه به تربیت دانش‌آموزان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

مقیمی با بیان اینکه معلمان باید سبک زندگی را به دانش‌آموزان ارائه کنند بیان داشت: معلمان و مدیران ما با دارا بودن فضای سخت‌افزای به نام آموزش و پرورش و فضاهای آموزشی، فضای نرم‌افزاری دل دانش‌آموزان را نیز در اختیار دارند که باید در تربیت این دلها با توجه به حربه‌های ضد فرهنگی دشمن تلاش کنند.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از معضلات آموزش و پرورش سیاسی کردن این نهاد است یادآور شد: رهبری در دیدار با معلمان در هفته معلم این مسئله را متذکر شدند که این مسئله و سیاسی کردن آموزش و پرورش آفت بزرگی برای این نهاد و گناه نابخشودنی است.

مقیمی ادامه داد: اتلاف وقت مدیر در جلسات مختلف و عدم سرکشی‌های لازم از زیرمجموعه‌ها و مدارس، عدم به روز بودن معلمان با فناوری روز که بیش از ۵۰ درصد معلمان به دلیل دغدغه‌های زندگی فرصت مطالعه ندارند از معضلات آموزش و پرورش است.

وی گفت: امروز دانش‌آموزان و نوجوانان و جوانان ما نیازمند جواب هستند و اگر معلم آماده نباشد و در آموزش و پرورش نیز این بستر فراهم نباشد نمی‌توانند پاسخگوی فرزندان ما بوده و در نتیجه دانش‌آموزان ما صید می‌شوند.

مقیمی جابه‌جایی مدیران و عدم تثبیت مدیریت را آفت آموزش و پرورش اعلام کرد که سبب هدر رفت انرژی و وقت و زمان می‌شود.

به گزارش فارس, وی همچنین اظهار داشت: به دلیل عدم منابع مالی مناسب در آموزش و پرورش، خیران و اولیاء کمک کار هستند و تا تثبیت مدیریت و خلاقیت وجود نداشته باشد با منابع فراوان هم آموزش و پرورش اداره نمی‌شود.

 

/انتهای خبر