مدیر عامل آب منطقه ای مازندران افزود: تامین 36 میلیون متر مکعب نیاز آب شرب شهرهای پایین دست نکا، بهشهر و گلوگاه هم از اهداف مورد نظر این سد است که با آبگیری این سد بخشی از اهداف فراهم کردن آب کشاورزی و آب شرب منطقه شرق مازندران فراهم می شود.

 

با تکمیل سد گلورد, آب شرب شهرستانهای نکا, بهشهر و گلوگاه تامین می شود

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران گفت: تکمیل نهایی سد گلورد نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 

 

 

به گزارش شرق پرس, محمد ابراهیم یخکشی روز پنچ شنبه در حاشیه بازدید از سد گلورد نکا در گفت وگو با ایرنا افزود: دولت تعهد تامین اعتبار برای سد گلورد را فراهم کرده است و با تزریق اعتبار کارهای پایانی سد به اتمام می رسد.

 

وی اظهار کرد: محوطه سازی و برخی از مسائل جانبی دیگر از جمله مسائلی است که نیازمند بودجه و اعتبارات است.

 

یخکشی، با بیان اینکه ساخت سد گلورد نکا در سال ۱۳۸۸ آغاز شد و تاکنون حدود ۱۳۰ میلیارد تومان برای سد هزینه شده است خاطر نشان کرد: با تزریق اعتبارات مورد نیاز، این سد سال آینده به آبگیری می رسد.

 

وی گفت: مساحت حوزه آبریز این سد به وسعت یکهزار و ۴۸۰ کیلومتر است که ۲۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دشت نکا و بهشهر از آب آن مشروب می شود.

 

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران افزود: تامین ۳۶ میلیون متر مکعب نیاز آب شرب شهرهای پایین دست نکا، بهشهر و گلوگاه هم از اهداف مورد نظر این سد است که با آبگیری این سد بخشی از اهداف فراهم کردن آب کشاورزی و آب شرب منطقه شرق مازندران فراهم می شود.