نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، بررسی راهکارهای تأمین منابع بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج جوانان و نرخ ارز در سال آینده را از جمله موارد مورد بحث و بررسی با رئیس بانک مرکزی در جلسه امروز این کمیسیون برشمرد.

 

 

به گزارش شرق پرس،‌ محمدرضا پورابراهیمی، با بیان اینکه “در جلسه امروز این کمیسیون، سیف – رئیس کل بانک مرکزی – و رؤسای بانک‌ها حضور داشتند، گفت: یکی از محورهای مورد بحث در این جلسه، موضوع وام‌های ازدواج بود که اکنون بیش از یک میلیون نفر در نوبت دریافت وام هستند ولی متاسفانه بانک‌ها تسهیلات پرداخت نمی‌شود.

 

او گفت: در این جلسه دلیل را جویا شدیم و توضیح دادند که بیش از ۱۰۵ درصد منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها یعنی معادل حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و دیگر امکان پرداخت تسهیلات از این منابع وجود ندارد.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست ما در جلسه این بود که برای پرداخت تسهیلات از محل منابع حساب‌های جاری یعنی معادل ۸۲ هزار میلیارد تومان منابع در کشور برای سال ۹۳ استفاده شود و وام‌های ازدواج پرداخت شود.

 

پورابراهیمی همچنین گفت: مقرر شد که در این رابطه پیگیری‌های لازم توسط کمیسیون صورت گیرد و بانک‌ها نیز کار کارشناسی انجام دهند تا بتوان از منابع جاری بانک‌ها که به صورت منابع رایگان در بخش دولتی است، برای پرداخت تسهیلات وام ازدواج استفاده شود.

 

به گفته او، بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات وام ازدواج مجوز قانونی برای برداشت از منابع جاری خود را دارند ولی مشکل، در همکاری است که انتظار می‌رود بانک‌ها همکاری لازم را انجام دهند.

خانه ملت