علی‌ اصغر باباکوهی‌ اشرفی از راهیابی ۵۲ عکس هنری مازندران برای نمایش در مسابقه عکس بهشهر خبر داد.  به گزارش شرق پرس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر در گفت‌وگو با فارس ، افزود: دومین جشنواره عکس بهشهر با رویکردی متفاوت به  اماکن و ابنیه تاریخی و صنایع دستی بهشهر، شخصیت‌ها و چهره‌های […]

علی‌ اصغر باباکوهی‌ اشرفی از راهیابی ۵۲ عکس هنری مازندران برای نمایش در مسابقه عکس بهشهر خبر داد.

 به گزارش شرق پرس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر در گفت‌وگو با فارس ، افزود: دومین جشنواره عکس بهشهر با رویکردی متفاوت به  اماکن و ابنیه تاریخی و صنایع دستی بهشهر، شخصیت‌ها و چهره‌های ماندگار در عرصه‌های مختلف دینی، فرهنگی، هنری، اجتماعی،سیاسی و …، آیین‌ها و سنت‌های بومی و محلی و مراسم آیینی- سنتی و تاثیر مدرنیسم بر شیوه زندگی در شهر و روستا، مناظر بکر و دیدنی، مکان‌های تفریحی و توریستی، سبک زندگی ایرانی – اسلامی و مراسم مذهبی، ملی، سیاسی و اجتماعی (یادواره شهدا، راهپیمایی، دسته‌روی محرم  و …) پرداخته است.

وی درباره آثار ارسالی به جشنواره عکس بهشهر، اظهار کرد: ۸۷۵ اثر از عکاسان حرفه‌ای و آماتور مازندران به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت با نظر داوران، ۵۲ اثر به مرحله پایانی راه یافتند.

باباکوهی‌اشرفی، گفت: آثار منتخب اعم از بخش آماتور و حرفه‌ای، در نمایشگاه عکس بهشهر به نمایش درخواهند آمد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر، زمان برپایی این نمایشگاه را ۲۷ اردیبهشت تا اول خرداد ۹۳ در سالن بصیرت اعلام و تصریح کرد: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به نفرات برتر، ۱۰ صبح یکم خرداد همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی- هنری در سالن بصیرت(خیابان فرودگاه) برگزار می‌شود.

وی در پایان از همکاری ادارات محیط زیست و منابع طبیعی، دفتر نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، فرمانداری، شوراها و شهرداری‌های رستمکلا، خلیل‌شهر و بهشهر، و اتحادیه عکاسان شهرستان بهشهر، در برگزاری و اهدای این جشنواره قدردانی کرد.

تندیس جشنواره به همراه لوح سپاس و جایزه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی به نفر اول، لوح سپاس و جایزه نقدی۳۵۰‌هزار تومانی به نفر دوم و لوح سپاس و جایزه نقدی ۲۵۰ هزار تومانی به نفر سوم در بخش حرفه‌ای اهدا می‌شود.

به گزارش فارس، همچنین تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ هزار تومانی به نفر اول، لوح سپاس و جایزه نقدی یکصدهزار تومانی به نفر دوم و لوح سپاس و جایزه نقدی ۵۰ هزار تومانی به نفر سومِ دومین جشنواره عکس بهشهر در بخش آماتور اهدا می‌شود.

 

/انتهای خبر