نشت گاز متان موجب انفجار مرگبار در تونل کندوان شد که تا لحظه تنظیم خبر، 3 کشته و 8 زخمی در پی داشت که حال برخی مجروحان وخیم گزارش شد
شرق پرس : یک کارگاه ساخت تونل مربوط به شرکت ساخت و توسعه راه‌ها صبح امروز دچار انفجار شد و بر اساس گزارش اولیه انباشت گاز‌ متان علت انفجار در این کارگاه شد.
اشکپور سخنگوی مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از انفجار در داخل تونل در دست ساخت آزادراه تهران شمال در محور کندوان خبر داد و گفت: این انفجار  سبب سوختگی شدید ۳ نفر و محبوس شدن ۵ نفر در داخل این تونل شد.

وی افزود: بلافاصله آمبولانس‌های پایگاه‌های اورژانس دونا و مجلار به محل حادثه در منطقه پل زنگوله اعزام شدند.

سخنگوی اورژانس مازندران تصریح کرد:در حال حاضر تیم‌های اورژانس به همراه سایر نیرو‌های امدادی از هلال احمر و آتش نشانی در محل حضور دارند و اخبار اولیه حاکی از محبوس شدن ۸ نفر داخل تونل بود که با تلاش نیرو‌های امدادی ۳ نفر با سوختگی شدید از تونل خارج شدند.

وی  خاطرنشان کرد: به دلیل غلظت دود زیاد داخل تونل، عملیات نجات به کندی پیش می‌رود اما روند امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

سخنگوی اورژانس مازندران  افزود:  سه نفر دیگر از تونل خارج شدند که یکی از آن‌ها فاقد علائم حیاتی است و دونفر دیگر هنوز هم در داخل تونل مبحوس هستند و تلاش برای نجات آن‌ها ادامه دارد.

وی گفت:عوامل امدادی سه نفر را که فاقد علائم حیاتی بودند از تونل بیرون اوردند.

 

۳ کشته و ۸ زخمی در انفجار کارگاه ساخت تونل جاده کندوان

سخنگوی مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:عملیات حادثه انفجار کارگاه ساخت تونل جاده کندوان  با ۸ مصدوم و ۳ نفر کشته صورت گرفت.

محمدناصر زندی فرماندار چالوس نیز در گفت‌وگو با فارس گفت : صبح امروز در حادثه انفجار در تونل البرز جاده چالوس ، ۱۱ نفر از کارگران که در آنجا مشغول به کار بودند مصدوم و فوت شدند.

وی افزود: جعفر پورشیری راننده بیل مکانیکی، سعید سهرابی راننده پایه یک و محسن میرزاده مهندس در این حادثه به‌صورت سرپایی درمان شدند.

فرماندار چالوس اضافه کرد: زینال کاظمی، مهدی کاظمی  و صالح کاظمی ساعت ۱۰:۱۵ توسط کمک‌رسان‌ها از تونل خارج شدند اما سوختگی افراد شدید بوده و توسط بالگرد به کرج انتقال یافتند که حال این افراد وخیم گزارش شده است.

زندی بیان کرد: جواد خلیلی و عبداله قره‌داغی نیز جز مصدومان این حادثه با سوختگی سطح متوسط بوده که وضعیت جسمی آنان مطلوب و رو به بهبودی است.

وی ادامه داد: فرشاد باقری، نبی‌الله احمدی و مهران باقری متاسفانه به علت جراحت شدید فوت شدند.