احمد حسین زادگان تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای را برای کنترل شیوع کرونا ضروری دانست و گفت: علاوه بر تصمیمات استانی، تصمیمات منطقه‌ای هم می‌تواند به اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی کمک کند

شرق پرس : حسین زادگان استاندار مازندران در ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری مازندران که با حضور دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: به استانداران اعتماد کنید چرا که آن‌ها بسته به شرایط استانی نیازمند تصمیم‌ گیری های آنی و فوری درون استانی برای مهار کرونا هستند.

استاندار مازندران همچنین تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای را برای کنترل شیوع کرونا ضروری دانست و گفت: علاوه بر تصمیمات استانی، تصمیمات منطقه‌ای هم می‌تواند به اجرای صحیح، دقیق و نظارت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی کمک کند.
حسین زادگان با بیان اینکه کمترین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فرودگاه ها، نانوایی‌ها و پاساژ‌ها انجام می‌گیرد، افزود: کمیته‌های استانی نظارتی در استان‌ها تشکیل و با اعمال جریمه‌ها و مجازات‌ها با کسانی که شیوه نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد می‌شود.
دکتر موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این نشست با بیان اینکه تاکنون ۷ میلیون غربالگری در سه مرحله از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای جمعیت استان انجام شده است، گفت: ۷۷۰ تخت نیز به منظور مراقبت‌های بهتر از ابتدای شیوع کرونا به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان افزوده شد.

او افزود: برای تامین ۱۷ دستگاه اکسیژن ساز ۳۲ میلیارد تومان هزینه شد.

دکتر جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در این نشست از حاد شدن وضعیت ابتلا به کرونا در تهران ابراز نگرانی کرد و افزود: مجاورت و سفر‌های متعدد به مازندران از پایتخت موجب افزایش ابتلا به کرونا در مازندران می‌شود.