مقیمی بابیان اینکه از گذشته تا کنون و همچنین در آینده میانکاله حق قانونی مازندران است، افزود: ما به دنبال حرکت‌های توسعه‌ای در پناهگاه حیات وحش میانکاله هستیم در واقع مطرح کردن چنین بحث‌هایی در استان مانع از توسعه و پیشرفت مان در این منطقه نخواهد شد. به گزارش شرق پرس, دبیر مجمع […]

احمدعلی مقیمی

 

 

مقیمی بابیان اینکه از گذشته تا کنون و همچنین در آینده میانکاله حق قانونی مازندران است، افزود: ما به دنبال حرکت‌های توسعه‌ای در پناهگاه حیات وحش میانکاله هستیم در واقع مطرح کردن چنین بحث‌هایی در استان مانع از توسعه و پیشرفت مان در این منطقه نخواهد شد.

به گزارش شرق پرس, دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: طبق اسناد و مدارک حاضر از دیر باز تاکنون جزیره میانکاله متعلق به مازندران بوده و به عنوان حلقه‌ای جدا نشدنی به این استان پیوسته است.

احمد علی مقیمی در گفتگو با مهر اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در کمیسیون زیربنایی طرح جداسازی جزیره میانکاله را مطرح کرد که با اعتراضات استاندار، نمایندگان استان و نمایندگی ولی فقیه مازندران در خصوص حفظ این منطقه روبرو شدند.

وی بابیان اینکه از گذشته تا کنون و همچنین در آینده میانکاله حق قانونی مازندران است، افزود: ما به دنبال حرکت‌های توسعه‌ای در پناهگاه حیات وحش میانکاله هستیم در واقع مطرح کردن چنین بحث‌هایی در استان مانع از توسعه و پیشرفت مان در این منطقه نخواهد شد.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اشتباه مسئولین در تقسیمات دو استان شمالی تصریح کرد: یکی از اشتباهات مسئولین وقت تقسیم استان مازندران و بنا نهادن استان جدیدی به نام گلستان بود در واقع آن ها می توانستند این دو استان برادر را به مازندران شرقی و غربی تقسیم بندی کنند تا قدمت کهن این استان حفظ شود.

مقیمی گفت: مطرح کردن بحث جداسازی و الحاق میانکاله به استان گلستان از سوی مسئولین سبب خصومت وتنش اجتماعی در بین مردم دو استان می شود.

وی در خصوص ادعاهای مسئولین استان گلستان درخصوص مالکیت آنها از این منطقه بیان داشت: ادعا برای آن ها عیب نیست بگذارید تا هر وقت که می خواهند به این هدف دست نیافتنی فکر و ادعا کنند.

نماینده مردم نکا – بهشهر،گلوگاه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: میانکاله نه تنها متعلق به مازندران بلکه متعلق به تمامی ملت  ایران است و باید همچنان در مازندران  به عنوان حق قانونی و جز سرمایه های ملی مازندران محسوب شود.

  دبیر مجمع نمایندگان مازندران بیان کرد: پناهگاه حیات وحش میانکاله با ۶۸ هزار و۸۰۰ هکتار و با بیش از ۱۲۶ گونه پرنده آبزی به منطقه ای مهم برای حیات پرندگان در سطح استان وکشور شناخته شد.

 

/انتهای خبر