احمدعلی مقیمی که در جلسه شورای اداری شهرستان بهشهر اظهار کرد : متاسفانه این گونه در میان مردم القا شده که با راه اندازی کارخانه کمپوست ، مشکل زباله این شهرها برای همیشه برطرف خواهد شد .

 

moghimi65

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه درمجلس شورای اسلامی گفت: به رغم تکمیل کارخانه کمپوست شهرهای شرق مازندران ، اراده ای برای حل دائمی مشکل فراگیر زباله در این منطقه وجود ندارد .

 

 

به گزارش شرق پرس، احمدعلی مقیمی که  در جلسه شورای اداری شهرستان بهشهر اظهار کرد : متاسفانه این گونه در میان مردم القا شده که با راه اندازی کارخانه کمپوست ، مشکل زباله این شهرها برای همیشه برطرف خواهد شد .

 

وی بیان کرد : باید با مردم واقع بینانه سخن گفت و به آن ها یادآوری کرد که راه اندازی این واحد صنعتی فقط می تواند حدود ۶۰ درصد مشکل دفع غیربهداشتی زباله شرق مازندران را از بین ببرد .

 

نماینده مردم بهشهر درمجلس شورای اسلامی افزود : راه اندازی زباله سوز ، راه حل برطرف شدن قطعی و دائمی زباله این مناطق است چون با راه اندازی کارخانه کمپوست ، بخش عمده ای زباله های بازگشتی ، باید دفع و دپو شود .

 

مقیمی ادامه داد : کارخانه کمپوست بدون حضور دستگاه زباله سوز ، فاقد کارآیی لازم و مناسب است و باید برای حل این مشکل و تامین دستگاه زباله سوز، برنامه ریزی های لازم انجام شود .

 

وی تعلل در اجرای طرح ها را از عوامل اصلی هدر دادن بیت المال دانست و گفت : در سال های گذشته دستگاه همزن که اصلی ترین قطعه مکانیکی کارخانه کمپوست به شمار می رود را با ۳۰۰ میلیون تومان خریداری نکردیم و مجبور شدیم همین دستگاه را امسال با مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بخریم .

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه درمجلس شورای اسلامی بر لزوم ارائه طرح های مناسب و قابل اجرا توسط دستگاه های اجرایی شهرستان تاکید کرد و گفت : یکی از این گونه طرح ها ، برنامه ریزی برای کسب درآمد پایدار توسط شهرداری ها از طریق راه اندازی واحدهای صنعتی مانند کارخانه کمپوست است .

 

مقیمی به فرا رسیدن فصل زمستان و افزایش بازندگی ها در مازندران اشاره کرد و گفت : تکمیل سد سرشاخه گیر در بالادست رودخانه بروز که یکی از کانون های اصلی بروز سیل در سال های اخبر به شمار می رود ضروری است .

 

وی گفت : باید مسیر این رودخانه تا منتهی الیه شهر به طور کامل بازسازی و بازگشایی شود تا آب در مواقع بارش های فراوان مشکلی برای خروج از سطح شهر نداشته باشد .

 

 

نماینده مردم بهشهر درمجلس شورای اسلامی همچنین از احتمال اجرای طرح فاضلاب شهری بهشهر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت : منابع تامین بودجه اجرای این طرح پیش بینی شده و در سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود./ایرنا