شرق پرس: منتخب اخبار ویژه خبرگزاریها و روزنامه های امروز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت را در ادامه بخوانید     جمهوری اسلامی * مهندس میر حسین موسوی که روز سه شنبه گذشته به بیمارستان قلب تهران رفته بود، پس از انجام بررسی درمانی و انجام آنژیو و بازگشت به محل حصر، با اعضاء […]

 

 

 

شرق پرس: منتخب اخبار ویژه خبرگزاریها و روزنامه های امروز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت را در ادامه بخوانید

 

 


جمهوری اسلامی


* مهندس میر حسین موسوی که روز سه شنبه گذشته به بیمارستان قلب تهران رفته بود، پس از انجام بررسی درمانی و انجام آنژیو و بازگشت به محل حصر، با اعضاء خانواده خود دیدار کرد. به گزارش تدبیر، میرحسین موسوی که سال گذشته نیز از ناحیه قلب نیاز به بررسی و درمان پیدا کرده بود، در بررسی جدید نیاز به آنژیو داشته که هفته گذشته انجام شد.

 

کیهان

مرعشی: مردم به خواهش و تمنای دولت اعتنا نکردند

رئیس دفتر سیاسی کارگزاران درباره عدم انصراف مردم از یارانه‌ها گفت: این یک تجربه شد که ما نمی‌توانیم از مردم بخواهیم چیزی دریافت نکنند.حسین مرعشی در مصاحبه با روزنامه آرمان همچنین نوشت: این تجربه‌ای شد که کشورداری و مدیریت، با تمنا، خواهش و توصیه نمایندگان، دولتمردان، ورزشکاران و هنرمندان صورت نمی‌گیرد و کشور را نمی‌توان اینگونه اداره کرد. قانون باید جدی‌تر و محکم‌تر تدوین شود.
وی با بیان اینکه روحانی نباید هدفمندی را ادامه می‌داد چون کار اشتباهی بود، افزود: آقای روحانی باید به مجلس گزارش می‌داد تا هدفمندی را متوقف کند. دولت باید با شهامت گزارشی به ملت می‌داد و دلیلی نداشت این راه را ادامه دهد.

اظهارات مرعشی در حالی است که دولت سازندگی در اجرای سیاست‌های تعدیل اقتصادی، اقدام به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها بدون پرداخت یارانه جبرانی کرد و مثلا قیمت دلار را از ۷ تومان به یک هزار تومان رساند و تورم تا ۴۹ درصد پیش رفت و باعث اعتراض‌های عمومی جدی و توقف برخی از همان سیاست‌ها شد. تاکید مرعشی بر قاطعیت ظاهرا تاکید بر احیای همان سیاست‌های شکست‌خورده است.در همین حال صادق زیباکلام در مصاحبه با تابناک گفته است: روحانی باید صورت مسئله نارضایتی مردم در عدم انصراف از یارانه‌ها را بپذیرد.

 

جام جم

حدادعادل: حرف رئیس‌جمهور درباره ممیزی کامل نیست

غلامعلی حدادعادل، نماینده تهران در مجلس گفت: اظهارات رئیس‌جمهور در رابطه با ممیزی درست است، ولی کامل نیست. مردم حتما باید نظارت کنند و مسئولان دولتی که مشغول نظارت هستند منتخب مردم بوده و رفتار وزارت ارشاد در ممیزی، رفتاری است که مردم دوست دارند.

به گزارش فارس، حدادعادل در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران گفت: کتاب باید در ارشاد بررسی و ممیزی شود، مردم نیز باید نظارت کنند. نظارت باید عاقلانه و حکیمانه باشد. نباید به صرف یک کلمه که در کتابی است، اجازه دهیم یا ندهیم کتاب منتشر شود.

وی افزود: من به طور متوسط روزانه ده جلد کتاب به کتابخانه‌ام اضافه می‌کنم که ماهانه رقمی نزدیک به ۳۰۰ جلد کتاب می‌شود.این نماینده در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال ارزان شدن کتاب گفت: بعید است چیزی ارزان شود و دعا کنید گران‌تر از این نشود.

دیدار عارف با روحانی، واعظ‌طبسی، سیدحسن خمینی و هاشمی

خبرگزاری ایلنا نوشت: محمدرضا عارف از ابتدای سال جدید بحث ائتلاف میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل و همچنین شورای رهبری اصلاح‌طلبان را مطرح کرده و در این ارتباط دیدارهایی نیز با برخی چهره‌های شاخص از جمله آیت‌الله واعظ‌طبسی، تولیت آستان قدس داشته است.این خبرگزاری با بیان این‌که عارف در ۵/۱ ماه گذشته به دیدار حسن روحانی در پاستور، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و سیدحسن خمینی در جماران رفته است، دلیل احتمالی این دیدارها را جمع‌بندی و تعیین سازوکارهای ائتلاف اصلاح‌طلبان عنوان کرده است.ایلنا نوشته است که در این جلسات طرفین در رابطه با تشکیل شورای رهبری اصلاح‌طلبان سخن گفته و تشکیل آن را مورد تاکید قرار داده‌اند، اما سازوکار آن تاکنون نهایی نشده است.

 

قدس

شرط پلیس برای پخش جام جهانی

فرارو: سردار اسماعیل احمدی مقدم درباره نظر نیروی انتظامی در مورد پخش بازی‌های فوتبال جام جهانی در سینماها گفت: مسأله ما این است که ضوابط اخلاقی در این اماکن رعایت شود.

اعطای درجه به سرلشکرصفوی

سپاه نیوز: سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی‌ دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا درجه استاد ممتازی دانشگاه جامع امام حسین(ع) را دریافت کرد.

 

مقدم، زندگی صدام را می‌سازد

تسنیم: سیروس مقدم کارگردان سه‌گانه «پایتخت» از ساخت سریال تاریخی زندگی صدام خبر داد و گفت: «کشتزار مرگ» سریال ویژه است که در آن سرگذشت زندگی صدام از تولد تا اعدامش را خواهیم ساخت.

 

محسن رضایی: صبرم در حال اتمام است

مهر: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من همیشه نگران این بودم که از خاطراتم از افراد و شخصیت های حاضر در جنگ استفاده دیگری شود اما صبر من هم دیگر در حال تمام شدن است و ناچارم که این خاطرات را به خاطر برخی تحریف‌های غیر منصفانه بنویسم.

 

«کاترین اشتون» لباس ایرانی می‌پوشد

ایسنا: یک طراح لباس ایرانی برای «کاترین اشتون» لباسی طراحی و تهیه کرده است که در آن از طرحهای لباسهای تاریخی ایرانی مایه گرفته شده است. گفته می‌شود که قرار است اشتون این لباس را در یکی از جلسات دیپلماتیک خود به تن کند.

 

/انتهای خبر