اسلامی در توضیح لغو احکام مشاوران گفت: برای ساماندهی امور و برخورداری از مشاوره نیروهای خوش فکر و جوان در مازندران اتاق فکر جایگزین مشاوران بدون تعیین ساختار در استانداری و فرمانداری ها شده است .

احکام 246 مشاور استانداری و فرمانداری های مازندران لغو شد

 

به گزارش شرق پرس پس از روی کار آمدن مدیران طبق رویه معمول, به مشاورانی احکامی داده می شد که در حقیقت بیشتر مواقع تنها برگه ای کاغذ محسوب می شود. چرا که شاید به هزار و یک دلیل حتی سالی یکبار نیز از ظرفیت آن فرد در مشورت به مدیران استفاده نشود.

 

استفاده محمد اسلامی استاندار مازندران در اقدامی قاطع و برای جلوگیری از بسیاری از رویه های معمول نابجا, احکام ۲۴۶ مشاور استانداری و فرمانداری های این استان را به دلیل نداشتن ساختار قانونی و دستور کار لغو کرده است .

 

محمد اسلامی روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود : ۳۹ مشاوری که حکمشان لغو شده در استانداری مازندران و بقیه در فرمانداری ها فعالیت داشتند.

وی توضیح داد : اگر چه بیشتر این مشاوران ردیف حقوقی در استانداری و فرمانداری نداشتند ، ولی با رویکرد تسهیل امور مردمی این کار انجام شده است.

 

نماینده عالی دولت در مازندران گفت که برای ساماندهی امور و برخورداری از مشاوره نیروهای خوش فکر و جوان در این استان ، اتاق فکر جایگزین مشاوران بدون تعیین ساختار در استانداری و فرمانداری ها شده است .

وی افزود : در حال حاضر تمام افرادی که طرح و یا پیشنهادی برای توسعه استان مازندران دارند ، می توانند آن را به اتاق فکر استان ارائه دهند و پس از بررسی در صورت لزوم از این طرح های مشاوره ای استفاده می شود.

اسلامی گفت : با این روند هیچ محدودیتی برای ارائه مشاوره از سوی نیروهای نخبه و جوان استان وجود ندارد و این اتاق فکر نیز می تواند به گونه از این طرح ها استفاده کند.

استاندار مازندران با تاکید بر این که ملاک در گزینش مدیران صلاحیت و توانمندی افراد است ، گفت : مدیران برای ماندنشان در مسند مدیریتی در دولت دوازدهم به دنبال سفارش گرفتن از سوی برخی افراد برای مدیریت ارشد استانی نباشند.

اسلامی افزود : مدیریت جدید استان در ارتباط با ماندگاری مدیران در جایگاهشان در دولت دوازدهم هیچ سفارشی را از بالا و پایین قبول نمی کند و ملاک ماندگاری مدیران نیز عملکردشان است.

وی ادامه داد : بنای ما این است که تمام مدیرانی که در شرایط فعلی در حال فعالیت هستند ، مدیران توانمندی هستند، مگر این که در حین انجام وظیفه ، ناکارآمدی آنها به اثبات برسد که در این صورت چه با سفارش و چه بدون توصیه برکنار می شوند.

محمد اسلامی هفتم آبان ماه سال جاری با پیشنهاد وزیر کشور و تائید هیات دولت به عنوان بیست و دومین استاندار مازندران جانشین ربیع فلاح جلودار شد.

وی از بدو استقرار در استانداری مازندران تاکنون تنها چهار مدیر را در دفتر استاندار و مدیریت دفتر امور شهری و روستایی استانداری تغییر داده است .

استاندار مازندران همچنین در این نشست از وجود تفکر بخشی نگری در دستگاههای دولتی استان انتقاد کرد و گفت که مدیران باید برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان از بخشی نگری پرهیز و زمینه را برای اشتغال و کارآفرینی بخش خصوصی فراهم کنند.

اسلامی اظهار داشت : دولت به دلیل محدودیت مالی توانایی رفع نیاز کشور در زمینه اشتغال را ندارد و باید سرمایه گذاران بخش در این بخش به کمک بیایند و جذب این سرمایه ها هم نیازمند همکاری و همراهی تمام دستگاههای اجرائی است.

وی اضافه کرد : ما به عنوان نمایندگان دولت در استان ها باید گره گشایی از مشکلات بخش خصوصی داشته باشیم و از هر اقدامی که سدی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است ، باید دوری شود.

نماینده عالی دولت در مازندران بخشی از عقب ماندگی توسعه ای در این استان را ناشی از ناکارآمدی مدیریتی و نگرش های گروهی و قبیله ای دانست و گفت که مدیران باید رویکرد باز و توسعه ای نسبت به مسایل استانی داشته باشند.

اسلامی افزود : نگاه قبیله ای و گروهی و جناحی کارکرد مدیریتی در استان را پیچیده تر می کند و در این درگیری بی ثمر مردم متضرر می شوند.

به گزارش ایرنا, در این نشست که به پیشنهاد اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران برگزار شد، مشکلات واحدهای معدنی شن و ماسه مورد بررسی قرار گرفت .