سه نفر از محکومان به اعدام پس از تایید حکم صادره در دیوان عالی کشور به دار مجازات آویخته شدند. شرق پرس:  در روز ششم خرداد ماه سال ۸۶ فردی به نام الف ـ د در اثر درگیری لفظی با فرد دیگری به نام مجتبی با استفاده از چاقو دو ضربه به شکم و […]

 

سه نفر از محکومان به اعدام پس از تایید حکم صادره در دیوان عالی کشور به دار مجازات آویخته شدند.

شرق پرس:  در روز ششم خرداد ماه سال ۸۶ فردی به نام الف ـ د در اثر درگیری لفظی با فرد دیگری به نام مجتبی با استفاده از چاقو دو ضربه به شکم و گردن وی وارد کرده و در اثر این ضربات مجتبی جان خود را از دست می‌دهد.

قاتل پس از وقوع این جنایت از محل متواری شده ولی با دستورات لازم که از سوی بازپرس ویژه قتل صادر می‌شود وی در نهایت مجبور به معرفی خود و حضور در شعبه بازپرسی می‌شود.

وی در بازجویی ابتدا ارتکاب قتل عمد را پذیرفته و سپس جزئیات حادثه را تشریح کرد.

پس از بررسی پرونده تشکیل شده در شعبه اول کیفری استان و شکایت اولیا دم و نظر پزشکی قانونی، اتهام الف – د به قتل عمدی مجتبی ثابت شده و متهم موصوف به قصاص نفس محکوم شد و حکم صادره در شعبه بیستم دیوان عالی کشور تایید شده و پس از استیذان رئیس قوه قضاییه در زندان مرکزی قم اجرا شد.

طناب دار بر گردن قاچاقچی تریاک

بر اساس این گزارش در پی گزارش پلیس مبارزه با مواد مخدر، یک نفر قاچاقچی قمی به نام ت – پ در ۲۱ تیر ماه سال ۹۰ تریاک را در جاسازی بطری‌های نوشابه از یک قاچاقچی بلوچ به نام م – ک تحویل گرفته و آن را در منزل خود نگهداری می‌کند.

با دستور مقام قضایی دادسرای عمومی و انقلاب قم ماموران ضمن ورود به منزل این قاچاقچی نسبت به کشف مواد مخدر اقدام کردند.

پس از صدور کیفر خواست پرونده به شعبه دوم دادگاه انقلاب ارسال و دادگاه هر دو قاچاقچی را به اعدام محکوم می‌کند که حکم صادر در خصوص قاچاقچی قمی در تاریخ ۲۸ بهمن ماه سال گذشته و اعدام قاچاقچی بلوچ در ۱۷ اردیبهشت ماه امسال اجرا شد.

پایان تلخ توزیع کننده شیشه

در پی اعلام گزارش پلیس مبارزه با مواد مخدر فردی به نام م – د در تاریخ ۶ تیرماه سال ۹۰ که با مشارکت افراد دیگری در امر تهیه و توزیع مواد مخدر از نوع شیشه فعالیت گسترده‌ای داشتند پس از خرید شیشه از تهران و در هنگام ورود در عوارضی قم خودرو قاچاقچی‌ها متوقف شده و از داخل این خودرو یک کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد. در پی بررسی بیشتر در خصوص فعالیت‌های این فرد همچنین نیم کیلو گرم شیشه نیز از منزل این قاچاقچی کشف و ضبط شد.

پرونده این متهم پس از صدور کیفر خواست در دادگاه انقلاب رسیدگی شده و متهم بر اساس قانون به اعدام محکوم شد.

پس از اینکه حکم اعدام این قاچاقچی به تایید دادستان کل کشور رسید حکم صادر شده ۱۷ اردیبهشت ماه در محوطه زندان مرکزی قم به اجرا درآمد./فارس

 
 
/انتهای خبر