به گزارش شرق پرس، ناصر مهردادی در گفت و گو با تسنیم اظهار کرد: استان های همجوار پیگیر بودند تا مدیریت یکپارچه را از میانکاله بگیرند ولی با پیگیری ها و نامه نگاری ها موفق شدیم به اثبات برسانیم که میانکاله جزو مدیریت مازندران است.   وی با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه […]

 

 

به گزارش شرق پرس، ناصر مهردادی در گفت و گو با تسنیم اظهار کرد: استان های همجوار پیگیر بودند تا مدیریت یکپارچه را از میانکاله بگیرند ولی با پیگیری ها و نامه نگاری ها موفق شدیم به اثبات برسانیم که میانکاله جزو مدیریت مازندران است.

 

وی با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه میانکاله امر ضروری است، گفت: در حال حاضر مدیریت تالاب میانکاله برعهده سازمان محیط زیست مازندران است.

مهردادی افزود: متاسفانه در چند سال گذشته میانکاله دچار چالش بزرگی شد و توجهی به این تالاب در مازندران نشده است.

مدیرکل محیط زیست مازندران، مدیریت یکپارچه تالاب میانکاله را امر ضروری در استان دانست و گفت: مدیریت یکپارچه میانکاله باید در مازندران حفظ شود.

مهردادی با بیان اینکه مسئله تقسیمات وزارت کشور موضوعی بوده که وزارت کشور مسئولیت آن را عهده دار است، افزود: مدیریت یکپارچه میانکاله به عهده محیط زیست مازندران است.

 

وی بیان کرد: پارک ملی گلستان بین سه استان شمالی قرار دارد ولی مدیریت این پارک به عهده استان گلستان است.

مدیرکل محیط زیست مازندران با بیان اینکه  منطقه لار در بخش حفاظت شده مربوط به مازندران قرار دارد، گفت: مدیریت منطقه لار برعهده استان تهران قرار دارد.

وی، ساخت و سازهای غیرمجاز را یکی از دغه غه های استان دانست و گفت: متاسفانه برخی افراد در ساخت و سازها از محیط زیست مجوز نمی گیرند و به صورت غیر قانونی سند می گیرند که باید با آنها برخورد شود.

وی به کارخانه آرین سینا در ساری اشاره و خاطرنشان کرد: از همان ابتدای شروع این طرح، مشکل زیست محیطی این پروژه مطرح شد که توجهی به آن نشد و اکنون شماری زیادی به اداره کل محیط زیست مراجعه و مشکل زیست محیطی این کارخانه را مطرح می کنند.

مهردادی  افزود: در چند روز گذشته یگان حفاظت محیط زیست با کمک دستگاه های مختلف، بیش از ۲۷۰ نفر را در نکارود به همراه تمام ابزارهای صید غیر مجاز دستگیر کردند.

مهردادی، شیرابه ها را خطری برای رودخانه ها دانست و گفت: با پسماندهای شهری و صنعتی و شیرابه ها که وارد رودخانه ها می شوند مشکل ما دو چندان می شود.

وی گفت: بیش از ۶۰ رودخانه بزرگ و کوچک داریم که فاضلاب را  وارد دریا می کند و ما وظیفه داریم در جهت رفع این مشکل گام برداریم.

مدیرکل محیط زیست مازندران افزود: یکی از شهرها را به عنوان شهر سبز معرفی می کنیم که با پیگیری شهردار و مسئولان محمودآباد این شهر در اولویت ما قرار دارد.

 

/انتهای خبر