نکته جالب در مبتلا شدگان به ویروس کرونا اینست که یا به قم سفر داشته اند و یا از قم به استان های دیگر رفته اند ...

شرق پرس :  ریییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست خبری ابتلای دو نفر را به کرونا ویروس در استان تایید کرد و افزود: یک فرد ۷۲ ساله که برای مسافرت از تهران به تنکابن آمده بود نیز پیشتر فوت شده بود.

موسوی به قدرت بالای انتقال کرونا ویروس و دوره نهفتگی طولانی این بیماری اشاره کرد و گفت:‌این ویروس بازتاب بسیاری منفی در جامعه داشته و سبب ایجاد ترس در میان قشر‌های مختلف مردم شده است اما تغییر فضای روانی و بینش اجتماعی در شرایط کنونی ، تعداد مبتلایان به این ویروس را کاهش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به این بیماری به صورت متمرکز فقط از طریق وزارت بهداشت و درمان اعلام می‌شود ، افزود: فقط کسانی که علائم شدید ابتلا به این بیماری را دارند نیازمند انجام آزمایش ابتلا به کرونا هستند.

موسوی با بیان اینکه در مبادی ورودی استان قرار است از مسافران تب سنجی شود، گفت: این تب سنجی با هدف پیشگیری و شناسایی سریعتر مبتلایان به کرونا ویروس توسط هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می شود.

او به توزیع ماسک و ژل‌های ضدعفونی کننده در استان اشاره کرد و افزود: مصرف زیاد این محصولات در چند روز اخیر و نبود نظارت کافی نارضایتی مردم را به دنبال داشته است که به تدریج با اولویت توزیع در مراکز حساس از قبیل مراکز بهداشتی ودرمانی این مشکل بر طرف می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

yjc