بیش از 43 هزار دانش آموز مازندرانی از صبح روز پنجشنبه تا عصر جمعه در کنکور رشته های ریاضی, انسانی, تجربی و هنر رقابت خواهند کرد

به گزارش شرق پرس امسال در حالی ۴۳ هزار و ۲۶۴دانش آموز مازندرانی در کنکور سراسری شرکت می کنند که دستکم ۲۰ هزار نفر آنها سال های گذشته هم صندلی آزمون سراسری را تجربه کردند و ۲۳ هزار نفر برای نخستین بار در آزمون کنکور شرکت می کنند.
داوطلبان رشته های ریاضی و انسانی نخستین آزمون دهنده کنکور سراسری ۹۷ در نوبت صبح پنجشنبه خواهند بود و داوطلبان رشته هنر نیز در بعد از ظهر بر روی صندلی کنکور خواهند نشست.
همچنین داوطلبان رشته تجربی صبح جمعه و رشته زبان های خارجی هم بعد از ظهر همین روز پرونده کنکور کارشناسی ۹۷ را می بندند.
بر اساس گزارش آموزش و پرورش مازندران، آمار دانش آموزان مازندرانی شرکت کننده در کنکور رشته علوم تجربی سال جاری ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شد که ۵۲ درصد از داوطلبان مازندرانی در کنکور سراسری ۹۷ را تشکیل می دهند.
گفتنی است، ۶ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در رشته ریاضی ، هشت هزار و ۲۰۰ نفر در رشته انسانی ، چهار هزار و ۸۱۴ نفر در زبان انگلیسی و یک هزار و ۹۵۰ نفر در رشته هنر امسال در کنکور شرکت می کنند.
مازندران در کنکور سراسری سال گذشته هم ۴۲ هزار و ۵۳۴ شرکت کننده داشت که ۲۰ هزار و ۱۸۱ نفر در رشته تجربی و ۲۲ هزار و ۳۵۳ نفر باقی مانده از چهار رشته دیگر بودند.
بر اساس اعلام سازمان سنجش و آموزش ، کنکور سراسری سال جاری در مجموع یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۶۰ شرکت کننده دارد که ۶۴۲ هزار و ۲۲۸ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی هستند. تعداد شرکت کنندگان در رشته تجربی امسال ۹ درصد بیشتر از سال گذشته است .
پارسال ۴۳ دانش آموز استان مازندران رتبه زیر ۱۰۰ کنکور سراسری را کسب کردند و دارندگان رتبه های تک رقمی هم ۲ نفر بودند.
مازندران در سال تحصیلی منتهی به کنکور امسال ۵۳۰ هزار دانش آموز در پایه های مختلف داشت که در چهار هزار و ۲۰ مدرسه درس می خواندند.
ایرنا در پایان نوشت؛ همچنین بر اساس گزارش تازه آموزش و پرورش با توجه به پایان تحصیلی ۲۳ هزاردانش آموز پیش دانشگاهی ، پیش بینی می شود بیش از۴۰ هزاردانش آموز تازه وارد در پایه اول ابتدایی ثبت نام کنند .