روستای هدف گردشگری آسیابسر با برخورداری از آثار تاریخی، مناظر زیبا و جاذبه های طبیعی هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی با آماده سازی کلاسهای درس پذیرای مسافران و گردشگران است.   به گزارش شرق پرس، حبیب الله خالقی با اشاره به جاذبه های گردشگری این روستا گفت: مقبره سادات به عنوان میر […]

 

آسیابسر بهشهر

 

روستای هدف گردشگری آسیابسر با برخورداری از آثار تاریخی، مناظر زیبا و جاذبه های طبیعی هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی با آماده سازی کلاسهای درس پذیرای مسافران و گردشگران است.

 

به گزارش شرق پرس، حبیب الله خالقی با اشاره به جاذبه های گردشگری این روستا گفت: مقبره سادات به عنوان میر کمال الدین و میر جمال الدین بابلکانی،آتشکده کیوس بن قباد برادر انوشیروان و چشمه آب از جاذبه های گردشگری این روستا است.

دهیار آسیابسر افزود: طبیعت بسیار زیبای این روستا رودخانه ای است که از آب سه چشمه به نام های ˈسرچشمه، میان چشمه و شمشیر برˈ تشکیل و جاری می شود که همه ساله در فصول بهار و تابستان و اوایل پاییز دوستداران طبیعت را به اقامت در حواشی این موهبت الهی دعوت می کند.

وی بیان کرد: از دیگر جاذبه های تاریخی روستای آسیابسر می توان به قلعه شاه نشین طوس نوذر که بر بالای قله ای مشرف بر روستا واقع شده اشاره کرد.

وی ادامه داد: این قلعه دارای مسیر اتومبیل رو به مسافت پنج کیلومتر و مسیر جنگلی ۷۰۰ متری است که گردشگران طبیعت دوست می توانند با طی این مسیر از این اثر باستانی دیدن کنند.

دهیار روستای آسیابسر گفت: در ایام تعطیلات نوروز، روزانه ۴۰۰ گردشگر وارد این روستا می شوند و از جاذبه های گردشگری آن دیدن می کنند.

خالقی از آماده سازی یک مدرسه در روستا برای اسکان مسافران در ایام نوروز خبر داد و افزود: کلاس های این مدرسه به امکانات اولیه مجهز می شود.

وی از برپایی نمایشگاه صنایع دستی اهالی در ورودی روستا خبر داد و اظهارداشت: توزیع بروشور میان مسافران از جمله اقداماتی است که برای معرفی جاذبه های این روستا گردشگری در نظر گرفته شده است.

روستای آسیابسر در ۱۵ کیلومتری نکا به بهشهر در بخش مرکزی شهرستان بهشهر واقع است و حدود یکهزارو ۷۵۰ نفر جمعیت دارد.

ایرنا

 

/انتهای خبر