در این بازدید که با همراهی مسوولان استانی و شهرستانی انجام شد ، حجت لاسلام غلامحسین محسنی اژه ای  بر لزوم تسریع در امداد رسانی به مردم سیل زده بخصوص ساکنین منطقه ˈ فراش محله ˈ تاکید کرد. به گزارش شرق پرس, دادستان کل کشور با حضور در فراش محله که بیشترین خسارت را […]

 

 در این بازدید که با همراهی مسوولان استانی و شهرستانی انجام شد ، حجت لاسلام غلامحسین محسنی اژه ای  بر لزوم تسریع در امداد رسانی به مردم سیل زده بخصوص ساکنین منطقه ˈ فراش محله ˈ تاکید کرد.

به گزارش شرق پرس, دادستان کل کشور با حضور در فراش محله که بیشترین خسارت را بر اثر سیل سیزدهم خرداد متحمل شد ، از چند واحد مسکونی تخریب شده بازدید کرد.

وی همچنین با بازدید از مسیر رودخانه در این محله ، خرابی های زیرساختی ناشی از سیل اخیر و سیل های سال ۹۱ و ۹۲ را مشاهده کرد.

مسوولان شهرستان بهشهر در این بازدید گزارشی از سابقه وقوع سیل در شهرستان و علل آن و چگونگی جلوگیری از این بلای طبیعی به معاون رییس جمهوری ارائه کردند.

تعدادی از ساکنان فراش محله نیز در حضور دادستان کل کشور از این که خرابی های سیل سال ۹۱ در این محله هنوز به صورت کامل ترمیم نشده ، گله کردند.

آنان خواستار حمایت و کمک ویژه مسوولان برای جبران خسارت ها و همچنین رفع کامل مشکل وقوع سیل در این منطقه شدند.

سیل چهارشنبه هفته پیش بر اساس اعلام فرماندار بهشهر حدود ۲۰۰ میلیارد ریال به منازل مسکونی ، بخش کشاورزی و زیرساختی این شهرستان خسارت وارد کرد.

به گفته محمدتقی نورزاد در جریان این سیل بیش از ۱۵۰ واحد مسکونی دچار خسارت هایی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد شد و به حوزه راه سازی و زیرساخت های مربوط به آن هم بیش از ۴۰ میلیارد ریالی خسارت وارد شد.

سیل بهشهر که به خاطر بارش ۸۰ میلی متر باران در کمتر از سه ساعت جاری شد همچنین به گفته فرماندار خسارات زیادی هم به زیرساخت های مربوط به بخش برق ، آب ، کشاورزی ، گاز و خدمات شهری وارد کرد .

شهر بهشهر سال ۹۱ نیز شاهد جاری شدن سیلی بود که شش کشته و دهها زخمی بر جای گذاشته و میلیاردها ریال خسارت به بخش های مختلف وارد کرده بود.

سال ۹۲ نیز سیل دیگری در بهشهر جاری شد که اگر چه تلفاتی در پی نداشت ولی خسارات زیادی به بخش های مختلف از جمله خانه های مردم وارد کرده بود.

به گزارش ایرنا, شهر بهشهر که در دامنه کوه قرار دارد به خاطر داشتن هفت آبراهه و اجرا نشدن طرح های زیرساختی مورد نیاز با هر بارندگی شدیدی در معرض سیل قرار می گیرد.

 

/انتهای خبر