صنعت تبلیغات همچون یک تجارت جهانی چند میلیارد دلاری است که به عنوان پل ارتباطی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عمل می‌کند. چه برای سازمان‌های خصوصی و چه برای شرکت‌های دولتی، آژانس‌های تبلیغاتی در راستایبرندینگ و هویت سازی استخدام می‌شوند.این آژانس‌ها مخاطبین را ترغیب می‌کنند که برندهای مصرفی قبلی را تغییر دهند و از محصولات و […]

صنعت تبلیغات همچون یک تجارت جهانی چند میلیارد دلاری است که به عنوان پل ارتباطی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عمل می‌کند.

چه برای سازمان‌های خصوصی و چه برای شرکت‌های دولتی، آژانس‌های تبلیغاتی در راستایبرندینگ و هویت سازی استخدام می‌شوند.این آژانس‌ها مخاطبین را ترغیب می‌کنند که برندهای مصرفی قبلی را تغییر دهند و از محصولات و برندهای جدید استفاده کنند. صنعت تبلیغات از روش‌های متفاوتیبین شرکت‌ها، محصولات و مصر‌ف‌کنندگان ارتباط ایجاد می کند و نهایتا پیام‌ مشتریان خود را به کمپین‌های مؤثری برای آینده تبدیل می‌کند. تبلیغات می‌تواند محرک خرید باشد، فروش را افزایش دهد و یا به جهش اقتصادی کمک کند.

امروزه رسانه و فناوری گرداننده اصلی این صنعت بزرگ به شمار می‌آیند. این آمار صرفا به حجم گسترده تبلیغات از این طریق اشاره دارد و مسائلی همچون بازدهی، ارزشمندی و کاربردی بودن به بررسی دیگری نیازمند است. قبل از ظهور رادیو، تلویزیون و رایانه‌ها، چاپ روش اصلی تبلیغات به حساب می‌آمد. راهکاری که همینکهم با تبلیغات در روزنامه‌ها و مجلات، بروشورها و روی بیلبوردهای تبلیغاتی و حتی در جهت آماده سازی هدایای تبلیغاتی سهم گسترده‌ای از بازار را به خود اختصاص داده است.

بسیاری از مشاغل هنگامی که نوبت به نمایش گذاشتن نام تجاری خود به مشتریان می‌رسد، قربانییکنواختی می‌شوند. به عنوان مثال کارت ویزیت یکی از روش های مرسومی است که از دیرباز برای این منظور استفاده می شده است، اما به آخرین باری که کارت ویزیت دریافت کرده‌اید فکر کنید. در خوشبینانه ترین حالت اکنون آن کارت ویزیت نیز در بین انبوه کارت های ویزیتی که در کیف خود تلنبار کرده اید قرار دارد بدون اینکه مورد توجه تان باشد. نکته مهم این است که کارت های ویزیت برای مشتری متمایز نیستند. اماهدیه دادن کالایی خاص و از همه مهم‌تر مفید، برای مشتری می‌تواند بیانگر این باشد که تجارت شما واقعاً در تلاش است تا در طول زندگی روزانه به آن‌ها کمک کند.

هدایای تبلیغاتی یکی از مرسوم‌ترین شیوه‌های بازاریابی به حساب می‌آید که همچنان مورد توجه بسیاری از شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی قرار دارد. هدایای تبلیغاتی به واسطه ویژگی‌های منحصر به فردی که در خود دارد محبوبیت بالایی در نزد مردم دارد و این آمار درخشان به یک عامل ترغیب‌کننده برای تجارت‌های خرد و کلان تبدیل شده است.

دور از واقعیت نیست اگر بگوییم هدایای تبلیغاتی بخش عظیمی از هر استراتژی بازاریابی موفق است. هر شرکت بزرگ و کوچکی می‌تواند با استفاده از این محصولات به مزایای اقتصادی فراوانی دست یابد. هدف استفاده از محصولات تبلیغاتی در وهله‌ی اول افزایش آگاهی از یک برند و ایجاد حس وفاداری به آن است. پس از آن هدایای تبلیغاتی برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان جدید، نگه داشتن افراد قدیمی، حفظ و ایجاد انگیزه برای کارکنان در کنار ارسال پیام‌های مثبت در مورد برند است.

جایگاه ویژه‌‌ی محصولات تبلیغاتی در صنعت تبلیغات

همه مشاغل می‌خواهند به مشتریان بیشتر و بیشتر برسند و تاکتیک‌های مختلف بازاریابی را برای این امر امتحان می‌کنند. آنها از رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی و مجله‌ای و تبلیغات در فضای باز استفاده می‌کنند. با این حال، اغلب هدایای تبلیغاتی را فراموش می‌کنند یا قدرت این روش را دست کم می‌گیرند. استفاده آگاهانه و به‌ جا از محصولات تبلیغاتی می‌تواند برای تجارت شما بسیار سودآور باشد. زیرا آنها تعامل طولانی مدتی با مشتریان ایجاد می‌کنند. مشتریان بارها و بارها از برخی محصولات مانند قلم و جاکلیدی، تقویم و … استفاده می‌کنند. در نتیجه این اتفاق، آنها را با برند شما بیش از پیش آشنا می‌کند.

محصولات تبلیغاتی به مردم این امکان را می دهند تا برند شما را ببینند و شما را به یاد آورند. به طور مثال اگر یکفلش مموری سفارشیهدیه دهید، در واقع اطلاعاتی شامل نوع خدمات، محصولات و راه‌های ارتباطی با خودتان را معرفی کرده‌اید. به این ترتیب در صورت نیاز به شما و خدماتی که ارائه می‌دهید، به راحتی به مشتری شما تبدیل خواهند شد.

 

هدایای تبلیغاتی روشی ارزان و کم هزینه برای تبلیغ برند شما

همه به هزینه‌های ناشی از یک فرآیند تبلیغاتی آگاه هستیم. وقتی نمای کلی از بودجه مشاغل مطرح می‌شود، معمولاً تلاش‌های بازاریابی در ابتدای لیست اولویت‌ها قرار نمی‌گیرند. اگرچه، با ادامه یافتنروند گسترش تجارت، بازاریابیدر داخل و خارج از کشور به طور فزاینده‌ای ضروریخواهد شد. اما کماکان اختصاص بودجه به مواردی همچون تولید همواره در اولویت خواهد بود. ارائه کالای مناسب توسط یکبرند تجاری به مشتری، مانند لیوانیاروان‌نویس سفارشی، به عنوان هدیه تبلیغاتی می‌تواند بیانکند که کم هزینه بودن یک روش بازاریابی برای سرمایه گذاری در یک تجارت ارزان قیمت است، اما اثرات عظیمی را به جهت شناخت و شهرت برند ایجاد می‌کند. بنابراین، این محصولات همیشه سرمایه گذاری ارزشمندی در طول عمر یک تجارت خواهند بود.

هدایای تبلیغاتی روشی برای ایجاد انگیزه

چندینشیوه وجود دارد که کسب‌وکارها می‌توانند برای حفظ نظم در محیط کار، مزایایی را برای کارمندان فراهم کنند، اما محصولات تبلیغاتی از این جنبه به شدت کابردی هستند. نه تنها محصولات تبلیغاتی تجارت شما را در یک ارتباط خوب با مشتریان قرار می‌دهند بلکه باعث ایجادنشاط و تعهد در محیط کار می‌شوند. به عنوان مثال، هدیه دادن به کارمندان و کارکنان، علاوه بر انتقال یک حس خوب، موجب ایجاد یک روحیه وفاداری در میان همه کارکنان خواهد شد. اما باید اطمینان حاصل شود که این محصولات چیزی خواهند بود که کارمندان شما آن را مفید بدانند، زیرا ممکن است مانند مشتریان، یک کالای بی‌فایده به عنوان قضاوت ضعیفی در مورد پایان تجارتتان، باعث ایجاد اثر معکوس در کل برنامه شود.

تجلی فرهنگ و ارزش های غنی ایرانی در هدایای تبلیغاتی

هوشمندانه‌ترین روش‌ها آن‌هایی هستند که به طور جامعی همه‌ چیز را  تحت نظر داشته باشند. این امر حتی در صنعت تبلیغات نیز قابل مشاهده خواهد بود. گاهی به واسطه ایجاد و مدیریت یک رابطه میان تولید‌کننده و مشتریان، مفاهیم و ارزش‌های بیشتری نیز حاصل می‌شود. این فواید بسته به انتخاب شرکت‌ها خواهد داشت که آیا این چنین مواردی در نظرشان مهم است، یا صرفا به توسعه بخش اقتصادی خود می‌اندیشند. هدایای تبلیغاتی در کنار برآوردن نیازهای مادی، به ترویج یک ارزش و فرهنگ اصیل نیز کمک خواهد کرد. به طور مثال صنایع دستی، یا آثار فرهنگی و هنری دیگری که به عنوان یک هدیه تبلیغاتی استفاده می‌شوند قطعا به ترویج یک ارزش در جامعه نیز کمک می‌کند.

 

 

همچنین در نظر داشتن مشاغل و صنایع وابسته به تبلیغات و ایجاد فرصت‌های شغلی به واسطه این بازاریابی نیز خود به حد زیادی مفید و تاثیرگذار خواهد بود. در راه طراحی و ساخت هدایای تبلیغاتی، از مرحله انتخاب تا شخصی‌سازی و اهدای آن، صنایع و مشاغل بسیاری درگیر خواهند شد. در واقع این روند سالم و فعال به طور مستقیم و غیر مستقیم چرخه‌ی اقتصادی دیگر مشاغل وابسته را نیز به حرکت در خواهد آورد.

انتخاب آگاهانه و مناسب در صنعت تبلیغات تاثیر زیادی در جایگاه و مرتبه کسب‌وکار خواهد گذاشت. پس چه دلپذیرتر خواهد بود که با در نظر داشتن این دست موارد سود به دست‌آمده از این روش تبلیغاتی را به چند برابر افزایش دهیم.