به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه رسانه، آسیب این پدیده برای قطار توسعه و پیشرفت نظام، حتی از فسادها و جرائم اقتصادی و فرهنگی و ... بیشتر و در زمره جرائم امنیتی دسته بندی می شود

شرق مازندران – مدیرمسئول  : یک پیج راه می اندازند، تعدادی کاربر را همراه می کنند و در جهت اهداف ناصواب خود هر چه می خواهند علیه مدیرانی که همراهی شان نمی کنند می نویسند و برای این و آن ارسال می کنند.
خبرنگار نیستند اما شغل شریف خبرنگاری را برای رسیدن به مطامع خود گروگان گرفته اند.

به کسی هم پاسخگو نیستند و این مسیر را برای خود کم هزینه ترین راه می دانند. هرگاه دست شان از منافعی کوتاه شد فضای مجازی را راهی برای فشار به مدیران پاکدست و فساد ستیز می یابند.

این روشی شده برای زورگویی و زورگیری از مسئولان و مدیرانی که گاهاً در این فضای مسموم بی دفاع می مانند و متاسفانه از سوی دستگاه های نظارتی، امنیتی و قضایی هم برخوردی صورت نمی گیرد مگر اینکه شکایتی شود. و  از آنجایی که سیاست های کلی مانع از پیگیری قضایی دستگاه ها، نهادها، مدیران و مماشات با چنین افرادی می شود، این خلاء موجب رشد قارچ گونه پدیده جریان غیراخلاقی فیک نیوزها در فضای مجازی شده که آسیب آن قطعا گریبانگیر توسعه کشور خواهد شد.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه رسانه، آسیب این پدیده برای قطار توسعه و پیشرفت نظام، حتی از فسادها و جرائم اقتصادی و فرهنگی و … بیشتر و در زمره جرائم امنیتی دسته بندی می شود، چراکه به اصل نظام و انقلاب اسلامی آسیب می رساند و مانند سرطان سلول های مفید را از پا در می آورد.

قطعا بررسی اجمالی گذشته، حال و نحوه زندگی این افراد که اتفاقا بر حسب سوابقی که بجا گذاشته اند براحتی قابل شناسایی هستند، نشان دهنده اقدامات مجرمانه زیادی است که عدم برخورد، آنان را تشویق به ادامه مسیر کرده است.

افسار گسیختگی فضای مجازی از یک سو و باج خواهی افراد اشتباهی در این فضا با اسم ها و عناوین جعلی از سوی دیگر موجب شد، فضای نا امید کننده ای برای مدیریت جهادی مسئولان دلسوز پیش آمده و زنگ خطر تسلط لات های مجازی بر امور به صدا در آید.

بر دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی فرض است ضمن برگزاری جلسات فوری با مدیران، درخصوص شناسایی این افراد که حول اکثر نهادها و ادارات لانه گزینی کرده اند و با صفحات فیک یا اجاره ای سعی در تحت فشار قراردادن دستگاه، نهادها و مدیران برای پیشبرد منافع شخصی هستند، اقدام عاجل بعمل آورند.

پرویز امیرخانلو

 

  • نویسنده : پرویز امیرخانلو