معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه، گفت: ما دعوتنامه ای کتبی از وزیر خارجه عربستان برای سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به ریاض با هدف بررسی مسائل منطقه ای و بین المللی دریافت کردیم و ما آماده فراهم کردن مقدمات سفر ظریف به عربستان بودیم و زمانی برای سفر ایشان تعیین شده بود که متأسفانه اظهارات رسانه ای تند و غیرمنتظره وزیر امور خارجه عربستان مانع آغاز این سفر شد.

 

 

شرق پرس: معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه، گفت: اظهارات رسانه ای تند و غیرمنتظره وزیر امور خارجه عربستان مانع سفر وزیر خارجه ایران به عربستان شد. حسین امیرعبداللهیان  معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه در گفت و گویی تلویزیونی، در پاسخ به سوالی درباره اختلافات ایران و عربستان درباره مسایلی مانند سوریه، عراق و لبنان گفت: طی چند ماه گذشته در گفت وگوهای دیپلماتیک با عربستان شاهد پیشرفت هایی بودیم ولی عربستان در برخی مسائل رفتارهایی از خود نشان داده است که خواست جمهوری اسلامی ایران نیست و این گونه رفتارها باعث نگرانی در منطقه می شود.

 

 

وی افزود: این رفتارها باید جای خود را به رفتارهایی بدهد که باعث همدلی و وحدت در منطقه شود.

 

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: با این حال دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در نیویورک دیداری مثبت بود. این دیدار یکی از گام های رو به جلو محسوب می شود و من نیز قبلا به جده سفر کردم ودر دیدار با سعود الفیصل حرف های خوبی از ایشان شنیدم.

 

وی افزود: پس از این دو دیدار مثبت که برای کشورهای منطقه نیز دارای آثار و پیامدهای سازنده ای بود ، ما دعوتنامه ای کتبی از وزیر خارجه عربستان برای سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به ریاض با هدف بررسی مسائل منطقه ای و بین المللی دریافت کردیم و ما آماده فراهم کردن مقدمات سفر ظریف به عربستان بودیم و زمانی برای سفر ایشان تعیین شده بود که متأسفانه اظهارات رسانه ای تند و غیرمنتظره وزیر امور خارجه عربستان مانع آغاز این سفر شد./سیمرغ