استاندار مازندران با حضور سرزده در سازمان جهاد کشاورزی مازندران طرح گشت ارشاد مدیران را در این استان رسماً کلید زد

شرق مازندران : استاندار مازندران در حاشیه بازدید سرزده از سازمان جهاد کشاورزی استان با عنوان گشت ارشاد مدیران با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید به گونه ای عمل کنند که مراجعات حضوری مردم به ادارات محدود شود، اظهار کرد: باید از فرصت کار اداری برای تقویت و افزایش تولیدات داخلی بهره گرفته شود.

به گزارش شبستان،استاندار مازندران برلزوم رفع موانع تولید از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد و افزود: همچنین مسائل حقوقی در حوزه کشاورزی و باغداری باید حدالامکان به نفع مردم حل و فصل شود.

نوری به بازدید از بخش تولید برنج در این سازمان اشاره و بیان کرد: با توجه به سفر دوم رئیس دولت مردمی سیزدهم آیت الله شهید رئیسی به مازندران و تاکید ایشان برای رفع مشکلات کشاورزان در بحث تولید برنج تلاش داریم تصمیمات سیدالشهدای خدمت به درستی محقق شود.

وی از تلاش جهاد کشاورزی در بحث تولید برنج در سه مرحله پیش از تولید، حین تولید و پس از تولید، گفت: رفع موانع صادرات برنج نیز در دستور کار قرار دارد.

نوری به اهمیت مهارت آموزی در بخش کشاورزی و باغداری اشاره کرد و افزود: باید فارغ التحصیلان کشاورزی از آموزش کاربردی بهره مند شوند تا شاهد بیکاری این قشر نباشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها باید راستی آزمایی در بخش کارورزی فارغ التحصیلان کشاورزی را مورد توجه داشته باشند، خاطرنشان شد: استان مازندران دانشگاه های خوبی دارد اما اینکه ۶۱ درصد فارغ التحصیلان بیکار هستند نشان از عدم مهارت آموزی دارد.

نوری برلزوم استفاده از فناوری نوین در تولید برنج تاکید کرد وافزود: تولید با استفاده از تکنولوژی  نوین به تولید بهینه ختم خواهد ش و به نفع کشاورز نیز خواهد بود.