محمد جواد ظریف در کمپین انتخاباتی پزشکیان در ساری گفت : چرا می‌گویید طرفدار شهید رئیسی هستید؟ شهید رئیسی می‌گفت برجام. نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر. چرا می‌گویید برجام خیانت است؟ چرا می‌گویید برجام کلاه بر سر مردم بود؟ مقام معظم رهبری فرمودند که هیات مذاکره امین و غیور و صادق‌اند. چرا می‌گویید دروغگو هستیم؟

شرق پرس : محمدجواد ظریف با حضور در باشگاه فرهنگیان ساری و محل برگزاری همایش انتخاباتی مسعود پزشکیان با طرح این سوال که چه شده؟ آب به لانه مورچگان ریخته شده است؟ اظهار داشت: یک هشت دقیقه در صدا و سیما صحبت کردم، پنج روز است صبح و شب می‌تازند.

وی افزود: ما خواهان ایران سربلندیم. ایرانی که با هم بسازیم. اجازه بدهید با هم گفت‌وگو کنیم.

عضو ستاد انتخاباتی پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: چرا می‌گویید طرفدار شهید رئیسی هستید؟ شهید رئیسی می‌گفت برجام. نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر. چرا می‌گویید برجام خیانت است؟ چرا می‌گویید برجام کلاه بر سر مردم بود؟ مقام معظم رهبری فرمودند که هیات مذاکره امین و غیور و صادق‌اند. چرا می‌گویید دروغگو هستیم؟

ظریف ادامه داد: می‌گویید با ولایت هستید؟ ولایت یعنی پذیرش این رهبری عاقل‌مند و هوشیار و پزشکیان بارها گفته است یار رهبری خواهد بود. چرا می‌خواهید کشور را به دو دسته تقسیم کنید؟ چرا می‌گویید هر کس با شماست دوست است و هر کسی با شما نیست دشمن است؟

وی یادآورشد: ما در لحظه‌ای قرار گرفتیم که انتخاب ما آینده کشور را شکل می‌دهد. نیامدن سر صندوق به معنای رای اعتراضی و پیام فرستادن نیست. اگر پیامی قرار بود فرستاده شود اسفند پارسال داده شد و در مجلس الان نتیجه‌اش را می‌بینیم.

عضو ستاد انتخاباتی پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: حاکمان بد توسط مردمی انتخاب می‌شوند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند. شرکت نکردن در انتخابات یعنی اجازه دهیم یک اقلیت بر اکثریت حاکمیت کنند.

ظریف با تاکید بر اینکه تنها راه بهبود شرایط کشور حضور در پای صندوق رای است و هیچ راه دیگری ندارد، اظهار کرد: اغتشاش و تنش در کشور به بهبود کشور منجر نمی‌شود. امروز که یک فرد متخصص و امین در میدان است گوی و میدان در اختیار ما است. باید وارد انتخابات شویم و سرنوشت کشور را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه همراه شوید و دوستان خود را همراه کنید، خاطرنشان کرد: بوق‌های تبلیغاتی زیادی هزینه می‌کنند که رای ندهید. یک سری از غربی‌ها پول می‌گیرند. دل آن‌ها برای ما نسوخته و مجبور نیستند گوشت ۷۰۰ هزار تومانی بخرند. یک گروه دیگر هم هستند که هر چه پای صندوق رای نروید حاکمیت‌شان طولانی‌تر و جیب شما خالی‌تر می‌شود.

عضو ستاد انتخاباتی پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: شهید سلیمانی متعلق به گروهی نیست که با مردم بد برخورد می‌کنند. چون او گفت دختر کم‌حجاب دختر من است. شما بر سر دختر شهید سلیمانی می‌زنید؟

ظریف افزود: مردم ساری و مازندران میراث‌دار سرداران و رزمندگان شهید لشکر ۲۵ کربلا هستند. یادشان را با پاسداشت استقلال کشور گرامی می‌داریم. ما خواهان همدلی و همراهی همه ایرانیان هستیم. می‌خواهیم شرایطی را فراهم کنیم که همه نگاه‌ها در برابر مردم حضور یابند و مردم انتخاب کنند. نیاز نیست برخی حود را قیم مردم بپندارند و حتی اجازه ندهند در محیط‌های چند نفره هم صدای متفاوتی به گوش مردم برسد.

وی یادآورشد: اجازه بدهید که کشور را با صداهای مختلف بسازیم. جلوی مهاجرت نخبگان را بگیریم و متخصصان ایرانی به کشور برگردند.

عضو ستاد انتخاباتی پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اجازه بدهید در دنیا سرافراز باشیم. اجازه بدهید قدرتمندان ببینند که با مردم ایران سر و کاردارند. مردمی که پای صندوق رای می‌آیند و یک فرد شجاع آزاداندیش را انتخاب می‌کنند.

 

ظریف : اغتشاش در کشور به بهبود منجر نمی‌شود / شهید رئیسی می گفت برجام، نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر

 

ظریف عنوان کرد: هزاران سال است ایران آماج حملات است. اما ایرانیان از هر حمله‌ای فرصت ساختند. هر کس به ایران حمله کرد نتوانست ایران را به شکل خود در آورد. اما خودش به شکل ایران درآمد. این ویژگی مردم ایران است. به غزه نگاه کنید. رژیم کودک‌کش صهیونیستی سال‌ها در مقابل دولت‌ها ایستاد. اما هشت ماه است نتوانست از پس جمعیت مظلوم غزه برآید. این اثر انقلاب اسلامی است. این را با احترام به مردم خودمان تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران بالغ‌ هستند. محدودشان نکنیم. دسترسی‌شان به اطلاعات جهانی را محدود نکنیم و جیب فیلترشکن‌ها را پر نکنیم. این مردم همیشه انتخاب درست دارند. این مردم را تهدید نبینید.

عضو ستاد انتخاباتی پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: به عنوان متخصص روابط بین‌الملل می‌گویم. بزرگترین عامل ایستادگی ایران مردم هستند. سلاح مهم است. اما آنچه باعث شد تنها حکومتی که در تاریخ کشور حتی یک وجب خاک را از دست ندهد، حکومت جمهوری اسلامی باشد، همین اقتدار و حمایت مردم بود.

ظریف با تاکید بر اینکه این افتخار را با حضور پای صندوق رای و انتخاب فردی متخصص دلسوز حفظ کنید، گفت: پزشکیان یک انتخاب است. کسی نیست که در چشم شما زل بزند و بگوید من حجاب‌بان نگذاشتم. مهم است در پاستور چه کسی بنشیند. همیشه مردم اعجاب آفریدند. روز جمعه مردم تعیین خواهند کرد که چه کسی در پاستور باشد.

وی افزود: دیگران را با خودتان همراه کنید. صندوق رای مهم‌ترین تامین کننده آزادی کشور است. هر چه صندوق رای شلوغ‌تر باشد نتیجه‌اش برای ما بهتر است و فارغ از نتیجه برای ایران و مقاومت ایران در مقابل فشارها و تحریم‌ها بهتر است.