درگیری های فضای مجازی میان علی لاریجانی و سعید جلیلی پس از ثبت نام در انتخابات رئیس جمهوری، این سئوال را در اذهان ایجاد کرد که آیا جدی ترین جدال و مناظره های انتخاباتی در حال شکل گیری است؟

شرق پرس : علی لاریجانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد تا شاید حضور او مهم‌ترین اتفاق در جریان این دور از انتخابات باشد. او در همین یکی دو روز که از ثبت نامش در انتخابات می‌گذرد انگار همهمه‌ای در میان اصولگرایان رادیکال انداخته است زیرا آنها به خوبی می‌دانند لاریجانی هم مورد حمایت تمام معتدلین یا همان مستقلین قرار می‌گیرد و هم بخش‌های میانه‌روی اصولگرایان همراهش می‌شوند و هم البته بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان او را همراهی می‌کنند شاید به همین دلیل باشد که بعد پست اینستاگرامی که لاریجانی برای اعلام حضورش در انتخابات با تصویری حاکی از از مبدا و دو مقدس یعنی وزارت کشور و پاستور را منتشر کرد، به سرعت امیرحسین ثابتی، از نزدیک‌ترین افراد به جلیلی، واکنش نشان داد و به کنایه نوشت: «یچ راننده‌ای سفر شما را قبول نخواهد کرد».

لاریجانی در توئیتی هم با عنوان «ارتفاع بگیریم» نوشت: «برای عبور از موانع، باید از روشهای منسوخ، ارتفاع بگیریم».

این توئیت لاریجانی واکنش کم نداشت. روزنامه کیهان به شدت به آن انتقاد کرد و بعد از آن شخص سعید جلیلی وارد میدان شد و در توئیتی کنایه‌آمیز نوشت: «اینکه چند جمله قشنگ بیان می‌کنیم و یک طعنه به بقیه می‌اندازیم در حد خودش شاید یک جاذبه‌هایی داشته باشد ولی کار برای مردم نمی‌شود. کسی نمی‌تواند بگوید من به دنبال منافع مردم هستم اما اگر چندین سال در مجلس مسئولیت داشت، کارنامه ای در حوزه مبارزه با فساد ارائه نکند!»

لاریجانی هم در اقدامی جالب اقداماتش در دوره ریاستش بر مجلس در حوزه مبارزه با فساد را از ChatGPT پرسید و در توئیتی نوشت: «برادر گرانقدر، جناب آقای دکتر جلیلی

سوال جنابعالی رو از ChatGPT پرسیدم، پاسخهای نسبتا کاملی داد و البته مواردی هم در این پاسخ نیامده است. امیدوارم برای شما مفید فایده باشد».

در این اقدام ChatGPT هم لیست بلند بالایی از اقدامات ضدفسادی که در دوره ریاست لاریجانی بر مجلس صورت گرفته را ارائه داد.

با اوضاع کنونی به نظر می‌رسد به تدریج دوقطبی لاریجانی-جلیلی در حال شکل‌گیری است و هرچه پیش می‌رویم باتوجه به رویکرد متفاوت لاریجانی و جلیلی نسبت به عرصه سیاسی به ویژه حوزه دیپلماسی این دو قطبی بیشتر هم می‌شود. جلیلی در تمام این سال‌ها نشان داده است که نگاهی بسته نسبت به عرصه سیاست خارجی دارد و در حوزه سیاست داخلی هم صرفا افرادی می‌توانند با او کار کنند که از حلقه ایدئولوژیک اطرافش باشند؛ برخلاف لاریجانی که نگاهی توسعه‌گرا در حوزه سیاست خارجی دارد و نشان داده است می‌تواند طیف‌ها و نگاه‌های مختلف را در حوزه سیاست داخلی نمایندگی کند.