رویداد ملی جوانی جمعیت با هدف تشویق جوانان به فرزندآوری برای دومین دوره در مازندران برگزار شد

شرق پرس : به باور بسیاری از کارشناسان حوزه های اجتماعی، سیاسی و امنیتی، موضوع کاهش جمعیت، یکی از مهمترین چالش های سالهای آینده کشور خواهد بود.
برای مقابله با این چالش طی سالهای گذشته برنامه ریزی هایی شده که تشویق نسل جوان به فرزندآوری و رفع مشکلات ازدواج جوانان و … از این دست برنامه ه است.
یکی از مشوق ها برای فرزندآوری، برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت است که امسال دومین دوره آن در ساری برگزار شد و دستگاه ها و نفرات برتر در حوزه های مختلف شناسایی، معرفی و تجلیل شدند.
با حضور عزیز زاده گرجی معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیران دستگاه اجرایی و نهادهای استان آئین دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در استان مازندران برگزار شد.
در بررسی ها و داوری های بعمل آمده سه دستگاه اجرایی، حائز عنوان برتر شدند که علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، حجت الاسلام شریف تبار سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان بیمه تامین اجتماعی بعنوان دستگاه های اجرایی برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در مراسم دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت اظهار کرد: رئیس جمهور شهید ما الگو و نماد مسئولان کشور است.

وی افزود: فرصت مسئولیت تنها خدمت به مردم است و مدیران باید میدانی و حضور در صحنه داشته باشند.

پازوکی خاطرنشان کرد: مسئله جمعیت یک مسئله راهبردی است و به همین سبب در دستور کار مدیران قرار دارد.

وی بیان داشت : ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است.

فرشته پازوکی گفت : قانون حمایت از خانواده با محوریت جوانی جمعیت نیز تدوین شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود : بنا بر قانون ستاد حمایت از خانواده برخی دستگاه‌ها را مکلف کرده است تا در حوزه‌های مختلف برنامه‌های مبتکرانه را در بخش‌های ازدواج، خانواده و جمعیت فعالیت کنند و این جشنواره نیز در همین حوزه برگزار شد.

پازوکی بیان کرد: دشمنی که در هشت سال جنگ تحمیلی به همت جوانان این کشور نتوانست کاری پیش ببرد اکنون با نقشه پیری جمعیت در حال لطمه به کشور است.

این مقام مسئول تاکید کرد: با مهندسی معکوس و تدبیر و برنامه می‌توان این بحران را مدیریت کرد و لذا طرح فرزندان تحول آفرین ایران را برنامه‌ریزی کردیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران همچنین گفت: نظام مسائل حوزه ازدواج، فرزندآوری، خانواده و جمعیت در این طرح به صورت میدانی و با استفاده از ظرفیت مردمی احصا می‌شود.

پازوکی گفت: این رویداد در هفت بخش با ارزیابی‌های کمی و کیفی داوری و از برگزیدگان نیز تجلیل شد.