به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) رزمایش ایران همدل با اهداء 150 سری جهیزیه به زوج های جوان در مازندران برگزار شد

به گزارش شرق پرس ، مراسم اهداء ۱۵۰ سری جهیزیه به زوج های جوان به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با حضور آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ، حجت الاسلام عالیشاه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ، دکتر حسن رنگرز مدیرکل و ییلاقی اشرفی معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد .

 

آیت الله محمدی لائینی در این مراسم با تبریک سالروز ازدواج آسمانی مولای متقیان امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) زوج نمونه دنیای اسلام گفت : خوشبختی به خانه و ثروت و دارایی نیست، خوشبختی به زن و مرد سالم و پذیرای یکدیگر است و حضور خداوند و معنویت در زندگی و همراهی برای اطاعت از خداوند است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران بیان داشت؛ این مراسم به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) و دستگاه ها و خیرین ارزشمندی برگزار شد که در فاصله کوتاهی بعد از تامین ۲۲۰ جهیزیه، امروز به برکت ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) ، تحویل ۱۵۰ جهیزیه به زوج های جوان مازندرانی را برنامه ریزی کرده اند .

 

آیت الله محمدی لائینی اهداء 150 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان مازندران

وی افزود؛ کمیته امداد محل حضور انسان های دوست داشتنی، اهل خیر و انفاق است که بی درد و بی مسئولیت نیستند و دیدن اینگونه افراد در جامعه  موجب تقویت روحی است . و امیدوارم این زوج های جوان معنویت و ایمان، نماز اول وقت، حجاب و پاکدامنی را در زندگی اصل قرار بدهند و فرهنگ علی(ع) و فاطمه(س) را در زندگی خود جاری کنند که این نجات دهنده خواهد بود.

آیت الله محمدی لائینی همچنین بیان داشت : در کنار کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیرین هماهنگی و کمک مسئولین جای تقدیر دارد و اگر این سه در کنار هم قرار گیرد می تواند امیدوار بود که خانواده به جایگاه واقعی خود برسد.

مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز ضمن تقدیر از خیرین و مسئولان استان که در برنامه ریزی این مراسم خوب و ارزشمند سهیم بودند اظهار داشت؛ تعبیر شایسته رزمایش برای چنین برنامه هایی به این دلیل است که اقدام بسیار مهم ترویج ازدواج ، تلاش برای مقابله با توطئه های دشمنانی است که برای ضربه زدن به جایگاه ازدواج برای تهی کردن جامعه از ارزش ها فعالیت می کنند.

وی در ادامه با تعبیر ازدواج سیاه برای فرهنگ غلط ازدواج سفید که کانون خانواده را هدف قرار می دهد گفت : اگر کمیته امداد امام خمینی(ره) بخشی از منابع خود را با کمک دولت و مردم به سمت ازدواج می برد، بدلیل برخورداری از جامعه سالم و خانواده سالم است.

حجت السلام عالیشاه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با ارائه آمارهایی از خدمات به نیازمندان استان گفت : در اهداء ۱۵۰ جهیزیه به نوعروس های نیازمند ، به هر زوج کالاهایی به ارزش ۱۵ میلیون تومان اهداء می شود که ۵۰ درصد آنرا خیرین تقبل کرده اند.

وی در ادامه با تشکر ویژه از همت خیرین استان گفت : ۱۲۰۰ مسکن نیازمندان در دست احداث است و تا پایان سال نیز برنامه هایی برای تامین جهیزیه زوج های جوان داریم. وی با اشاره به اهمیت کمک به بیماران تحت پوشش افزود؛ ۳۸۰۰ بیمار لاعلاج تحت حمایت هستند و ۲۵۰ کولر بین خانواده های نیازمند توزیع می شود .

 

اهداء 150 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان مازندران