محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری را در حالی اعلام کرد که مهمترین ویژگی این لیست حضور کاندیدای اصلاح طلبان در میان تائید صلاحیت شدگان بود

شرق پرس: بر اساس اعلام وزارت کشور آقایان مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ احراز صلاحیت شدند.

همچنین چهره هایی نظیر علی لاریجانی، سید وحید حقانیان، محمود احمدی‌نژاد، مهرداد بذرپاش، سیدصولت مرتضوی، اسحاق جهانگیری، محمدمهدی اسماعیلی، عباس آخوندی، محمد شریعتمداری و عبدالناصر همتی احراز صلاحیت نشده است.

اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با انتشار لیست خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۶۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت تبلیغاتی نامزدها از تاریخ اعلام اسامی آغاز و تا ۲۴ ساعت ساعت قبل از أخذ رای یعنی ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۳ خاتمه می‌یابد.

مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بعد از اعلام رسمی نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط وزارت کشور با حضور در بنیاد امید ایرانیان با محمدرضا عارف و اعضای هیات مدیره این بنیاد دیدار کرد.

محمدرضا عارف در این دیدار ضمن برشمردن ویژگی های اخلاقی و مدیریتی مسعود پزشکیان و با اشاره به حساسیت ویژه انتخابات پیش رو حضور پزشکیان را در عرصه انتخابات فرصت ارزشمند برای مردم و نظام برشمرد و حمایت خود و بنیاد امید ایرانیان را از او اعلام کرد.

در ادامه نیز علی عبدالعلی‌زاده طی حکمی از سوی مسعود پزشکیان رئیس ستاد انتخاباتی وی شد.

علی عبدالعلی فعالیت به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی، استاندار آذربایجان شرقی و نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره‌های دوم و سوم از حوزه انتخابیه ارومیه را در کارنامه سوابق خود دارد.

علیرضا زاکانی پس از تایید صلاحیتش در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در انتخابات گذشته افتخار حمایت از مظهر شعارهای انقلاب را داشتم و تمام حملات ناجوانمردانه را به جان خریدم. اما در ‎انتخابات ۱۴۰۳ برای تداوم راه ‎شهید رئیسی و تکمیل خدمات، تا آخر می‌مانم و رقابت می‌کنم. به لطف خدا، یاری شهدا و با اتکا به سوابق، کارنامه و برنامه‌ای جامع، به کسب آرای مردم عزیزمان امیدوارم.

 

مصطفی پورمحمدی هم در توییتی نوشته بود: به کارهای گران مرد کار دیده فرست پورمحمدی، در شبکه ایکس نوشت: شرایط کشور مجالی برای آزمون و خطا نمی‌گذارد؛ از سعدی علیه‌الرحمه بیاموزیم که فرمود: به کارهای گران مرد کار دیده فرست.

 

خانوادهٔ شهید حاج قاسم سلیمانی در آستانهٔ چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری بیانیه‌ای منتشر کردند و در آن تاکید کردند که کاندیداها از درگیری‌های تنش‌زا و بی‌حاصل خودداری کنند.