از عواملی که برای اصلاح طرح لبخند باید در نظر گرفته شود حالت فک پایین، نوع و اندازه دندان ها، چینش و ترتیب دندان ها و در نهایت مقدار تمیزی دندان و دهان  هستند

خدمات متنوع در اصلاح طرح لبخند

 

جهت برطرف کردن مشکلات دهان و دندان که تاثیر زیادی در زیبایی چهره هر شخصی دارد، خدمات متنوعی به نام اصلاح طرح لبخند در زمینه های متفاوت ارائه می شود. هیچ چیزی نمی تواند زیبایی یک لبخند جذاب و ملیح را از بین ببرد. هر چهره‌ای با لبخند زیباتر خواهد شد و بهتر است همیشه در فکر زیبا نگه داشتن لبخند های خود باشید.  عوامل متعددی می تواند در ظاهر لبخند ها تاثیرگذار باشد. برای داشتن یک لبخند زیبا و تاثیر برانگیز بهتر است تمام این عوامل را در نظر داشته باشید. لبخند زدن و خندیدن می تواند انرژی مثبت بسیار زیادی را منتقل کند. افرادی که لبخند خیلی زیبایی دارند می توانند موفقیت های زیادی را کسب کرده و در بسیاری از مواقع نقش بزرگ و زیبایی را بازی کنند. این نکته از طریق علم روانشناسی و محققان مجرب ثابت شده است. افرادی که دارای یک لبخند زیبا و دل انگیز هستند، ۷۰ درصد موفق از سایر افراد می باشند.

 

خدمات دندانپزشکی کلینیک سیمادنت

 

خدمات اصلاح طرح لبخند

از عواملی که برای اصلاح طرح لبخند باید در نظر گرفته شود حالت فک پایین، نوع و اندازه دندان ها، چینش و ترتیب دندان ها و در نهایت مقدار تمیزی دندان و دهان  هستند که می توان هر کدام را به نوعی اصلاح کرده و یا تغییر داد. دندان ها خیلی در زیبایی لبخند تاثیر دارد. می توان حالت لب ها را با استفاده از دندان های سالم و مرتب زیباتر کرد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی روش های بسیار زیادی برای اصلاح طرح لبخند و ترمیم دندان ها بوجود آمده است. از جمله این روش ها می توان به لمینت، ارتودنسی، ایمپلنت و …. اشاره کرد. هر کدام از این روش ها نقش خاصی را برای ترمیم و اصلاح قسمت های مختلف دندان ها بازی می کنند. با توجه به مشکلاتی که در فک و دندان های شما وجود دارد می توان از یک روش مناسب و مفید استفاده کرد. معمولا با مراجعه به یک متخصص زیبایی در زمینه اصلاح طرح لبخند و معاینه دندان های شما، گزینه مناسب برای دندان هایتان توسط متخصص به شما پیشنهاد می شود. در ادامه با محبوب ترین و مهم ترین این روش ها آشنا خواهیم شد.

 

چگونگی استفاده از ارتودنسی برای اصلاح طرح لبخند

یکی از مشکلاتی که می توان در اصلاح طرح لبخند مورد بررسی قرار دارد، دندان های نامنظم و نامرتب هستند. با توجه به دلایل متفاوتی دندان ها از جای خود خارج شده و شکل فک را بهم می زنند. بدین صورت در ظاهر و نما هم تاثیراتی خواهند گذاشت. امروزه دلایل بسیار زیادی برای شکل نا متعارفی که در چینش دندان ها مشاهده می شود، بازگو شده اند که برای هر کدام از این علت ها روش های خاصی در نظر گرفته می شود. امروزه به دلیل کوچک تر شدن فک می توان حالت های زیادی از نامنظمی ها را در دندان های بسیاری از افراد مشاهده کرد. معمولا اگر از زمان های کودکی تحت نظر باشند و در سن مناسب برای رشد دندان های اصلی به دندانپزشک مراجعه کنند، می توانند از همان کودکی این مشکل را تشخیص داده و با روش هایی از تاثیرات آن جلوگیری کنند. به همین دلیل بهترین سن را برای انجام ارتودنسی در سنین ۷ تا ۹ سالگی در نظر می گیرند.

 

دندان ارتودندسی

 

روش های مختلف ارتودنسی

در این سن دندان های شیری به طور کامل ریخته و تا ۹ سالگی به طور طبیعی دندان های اصلی کاملا رشد می کنند. در طول شکلگیری دندان های اصلی می توان آنها را کنترل کرده تا شکل فک را نافرم نکنند و همچنین در جای اصلی خود قرار بگیرند. ولیکن با توجه به بی اهمیت بودن این دلایل در کشور ما عده‌ی بسیار زیادی به ارتودنسی در سنین بالاتر نیاز پیدا خواهند کرد. هیچ نگرانی بابت گذشتن زمان اصلی نخواهد بود چرا که می توان عمل ارتودنسی را برای افراد متفاوتی با هر سنی انجام داد. این کار به جنس لثه ها و میزان سلامت آنها بستگی دارد. در هر سنی که باشید اگر لثه های سالم و مقاومی داشته باشید می توانید با استفاده از روش های مختلف ارتودنسی دندان های خود را صاف کنید.

 

شیوه کارایی ایمپلنت در اصلاح طرح لبخند

از دیگر مشکلات مهم دهان و دندان، که خیلی زیاد مشاهده می شود می توان به از دست دادن دندان ها و جای خالی آنها در طرح لبخند اشاره کرد. در گذشته برای حل این مشکل از روش های متفاوتی استفاده می شد که خیلی کارایی نداشت و ممکن بود در آینده دوباره مشکلاتی برای همان قسمت ایجاد شود. به همین دلیل درصد اطمینان روش های قدیمی خیلی کم بود و ارزش صرف هزینه را به هیچ عنوان نداشت. در حال حاضر ایمپلنت جای روش های قدیمی را پر کرده و با قابلیت اطمینانی که دارد به سرعت در بین افراد محبوبیت پیدا کرده است. برای معرفی کلی این نوع خدمات دندانپزشکی می توان گفت که برای کاشت دندان های از دست رفته استفاده می شود و اگر در حالت مناسب و به صورت حرفه‌ای کار شود می تواند تا چندین و چند سال به عناون دندان های شما کاربرد داشته باشند.

 

شیوه کارایی ایمپلنت در اصلاح طرح لبخند

 

ایمپلنت در اصلاح طرح لبخند

ایمپلنت عمل کاشت دندان را با استفاده از یک پایه از جنس تیتانیوم که شبیه به پیچ است انجام می دهد. این پیچ داخل استخوان فک جاسازی می شود و با توجه به جنس خاص و سازگاری که با استخوان فک دارد در مدت زمان اندکی می تواند با دندان های دیگر و فک سازگار شود. برای عملکرد بهتر ایمپلنت بهتر است این کار در سنین بالاتر انجام شود. متخصصان توصیه می کنند که حتما ایمپلنت را از سن ۱۸ سالگی به بعد انجام دهید تا دچار هیچ مشکل جدی نشوید. در این سن استخوان فک استحکام مناسب را بدست آورده و قابلیت اجرای عمل ایمپلنت را دارد. پس می توان خیلی حرفه ای دندان های جدید را کاشته و اعمال مورد نظر را انجام داد. به طور کلی تمام این اعمال در ۶ یا ۷ مرحله بستگی به نوع فک و دندان مورد نظر انجام می شود. هیچ نگرانی بابت مشکلات این روش نداشته باشید چرا که ۹۷ درصد تمام ایمپلنت ها موفقیت آمیز بوده است و آن ۳ درصد بقیه هم قابل حل و اصلاح هستند.

 

برگرفته از وب سایت اینترنتی کلینیک دندانپزشکی سیمادنت به آدرس اینترنتی https://simadentclinic.com/